۱۳۸۹ شهریور ۹, سه‌شنبه

Sour Cream Burgers



من خیلی‌ وقتا همبرگر درست می‌کنم،با دستور هایی مختلف ولی‌ این یکی‌ همین الان درست کردم و نتیجه عالی‌ شد حتما توصیه می‌کنم درست کنید،هنوز میز رو جمع نکردم نشستم که پست بزارم،گفتم شاید یکی‌ بخواد درست کنه.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد 
فلفل به میزان لازم
آرد سوخاری ۳/۴ پیمانه
sour cream 150 گرم
من با این مواد حدود  ۶ تا همبرگر متوسط درست کردم حالا شما بستگی به تعداد نفراتتون می‌شه کم یا زیادش کنید.
در سایت اصلی‌ بجأیی پیاز نوشته بود از ۱ بسته سوپ پیاز استفاده کنید ولی‌ من پیاز استفاده کردم.
طرز تهیه
پیاز را رنده کنید
 و درون دستمال آب آن را قسنگ بگیرید طوری که اصلا آب نداشته باشد
 تاکید می‌کنم پیاز نباید آب داشته باشد
بقیه مواد را با هم مخلوط کرده و درون یخچال می‌گذاریم
 هرچه بیشتر بهتر ولی‌ من حدود ۲۰ دقیقه گذشتم  وقتی‌ بیرون آوردم اندازه نارنگی خمیر هارا گلوله شکل کردم
اگه قالب داشتید میتوانید قالب بزنید در غیر این صورت پشت یک بشقاب میوه خوری کیسه بکشید و خمیر گلوله شده را پهن کنیدبرای اینکه همبر‌ها صاف و یک شکل شود
 درون روغن داغ شده یا دستگاه گیریل سرخ کنید .هر طرف از همبر‌ها حدود ۵ دقیقه .
بعد آنهارا روی نان قرار میدهیم
 اگه خوستید پنیر اضافه کنید تا پنیر روی همبرگر آب شود خیلی‌ خوشمزست بهتون توصیه می‌کنم حتما درست کنید.


خیلی‌ ساده و راحت در نهایت خیلی‌ هم خوشمزه بازهم تاکید می‌کنم حتما امتحان کنید.



۷ نظر:

maryam گفت...

salam
mishe be jaye khameye torsh az khame mamooli ham estefadeh kard?

Ashpaz گفت...

سلام مریم جان ما اینجا خامه معمولی‌ که می‌خریم به صورت مایه هست یعنی‌ مثل دوغ بخاطر همین نمیتوانم استفاده کنم چون مایه همبرگر شل می‌شه و اگه دقت کنی‌ این دستور نمک نداره بخاطر اینکه از خامه ترش استفاده شده،حالا میل خودتونه اگه خامه ترش در دسترس ندارید با یه مقدار کم امتحان کن و نمک هم اضافه کن شاید خوب بشه نتیجه رو هم به من بگو عزیزم.

Elnaz گفت...

Bah bah ajab chizi bod elham ta aksesho did goft mikham ninio dahanesh ab oftade bode :p az bas tabligh kardi

Ashpaz گفت...

hatman dorost konid kheili khob shod ma ke kheili doost dashtim albateh dastoresh ro hamoontor ke neveshtam ejra kon ta be moshkel bar nakhori,salam elham ham beresun boos

maryam گفت...

salam
ba khame dorost kardam, vali az ham joda shod moghe sorkh kardan :(
vali tamesh kheli khoob bood.

Ashpaz گفت...

مریم جان خمیرت شل بود؟تعجبم چرا باز شد من همین دستور رو دیشب دختر عموم درست کرده بود هیچ مشکلی‌ براش پیش نیومده بود البته با خامه ترش،شاید همبر خیلی‌ بزرگ و نازک بود،و شاید مال خامش بود زیاد اضافه کردید.غیر از این ۲ مورد هیچی‌ به ذهنم نمیرس ولی‌ مال من نه باز شد نه مشکلی‌ داشت،طعمشم محشره.اگه خامه ترش پیدا کردی امتحان کن و همبر هاتو هم کوچیک درست کن ببین بازم همین مشکل رو داری؟همبر نباید نازک باشه.اگه درست کردی بازم خبرشو بده عزیزم

ناشناس گفت...

salam yasaman jan
kam peydaei? dige post nemizari?