۱۳۹۰ فروردین ۱۲, جمعه

کیک تولد شکلاتی


من عاشق اینم که تولد و یا مناسبتی باشه که من کیک درست کنم،دیروز تولد دوستم بود البته دوستان همسایه ی روبه روی خونمونه  ،و اولین بر تجربی نوشتن روی کیک رو امتحان کردم ،این آلمانی ها خیلی اهل کیک خامه ای نیستند ،برای تولدشون هم ترجیح میدن از کیک های یخ زده آماده استفاده کنن ،چون اگه بخوان برن بکری باید برای مثل این کیک که درست کردم  و و روش  تولدت مبارک نوشتم حدوده ۳۰ یا ۵۰ یورو پول بدم پس ترجیح میدن از که ۵ یورو ی استفاده کنن:))

آلمانی هستن دیگه یک چیزی تو مایه های اصفهانی های خودمون ،البته این حرفها در مورد همه نیست ،من در کل صحبت کردم.
این کیک دستور خاصی نداره از خامه زده شده و موز برای فیلینگش استفاده کردم و برای تزئین وقتی همینطور خامه آماده میکردم پودر کاکائو استفاده کردم ،و توت فرنگی ها را درون شکلات آب شد زدم وبا ماسوره تزئین کردم برای نوشتن هم از مآسوره ی شماره ۴ استفاده کردم.
اولش یکم دستم لرزید یکم ترس داشتم که اگه بد بشه چکار کنم ما بعدش ترسم ریخت باید تمرین کرد ایشالا کاری بعدی بهتر از این میشه.

۱۰ نظر:

neg گفت...

vaaaaaaaaay che khoshkeleeeeee che khoshmazeee,delam kahst:D dastet talaaaaaaa:XXx

neg گفت...

vaaaaaaaaay che khoshkeleeeeee che khoshmazeee,delam kahst:D dastet talaaaaaaa:XXx

neg گفت...

vaaaaaaaaay che khoshkeleeeeee che khoshmazeee,delam kahst:D dastet talaaaaaaa:XXx

ناشناس گفت...

asabet khord nashod ke in hame zahmat keshidi baad kalameye birthday ra eshtebeah neveshti?

Ashpaz گفت...

kojash eshteba shode?

salma گفت...

سلام یاسمن جون. من الان کیک گیلاستو درست کردم و تو فره! امیدوارم خوب بشه... دستت درد نکنه... منم عین خودتم. همش دوست دارم تولد کسی باشه من کیک درست کنم. منم ایران نیستم و چند دفعه ای که اینجا کیک براشون درست کردم خیلی خوشحال شدن.

Ashpaz گفت...

ishala dorost koni khob beshe hatman khabaresho bede binam chekar kardi azizam.

ناشناس گفت...

منم آلمان هستم و ایید میکنم حرفهات رو ...وقتی جشنی چیزی میشه تو مهد دخترم کیک درست میکنم سالاد و . همه میگن وایییی چرا اینقدرو و و هه هه فکر میکنند من خر پولم اما اینطور نیست اینا نمی کنند همچین کارهایی رو براشون عجیبه ..میگم ها تو این المان شانس اگه داشتیم تو میشدی همسایه من با هم بهشون نشان میدایم کد بانو ایرانی یعنی چی مگه نه!!!موفق باشی رقیق

ناشناس گفت...

یه یزی تو مایه های اصفهانی های خودمون!!!!!!!!خجالت نمیکشی؟ حالا خودت خیلی دست و دلبازی. چندتا خونه و ماشین به نام بقیه زدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لااقل تو آشپزی کردنت مواظب کلامت باش

Ashpaz گفت...

دوست عزیز من این رو در کل گفتم ،من خودم شیرازی هستم و همه شیرازی ها رو به خونسردی میشناسن،این یک مشخصه برای شناسائی هست که همه جای دنیا استفاده میشه پس جای ناراحتی نیست چون منظور جز نیست در مورد کل صحبت میشه خوبه که ما یکم جنبه خودمون رو ببریم بالا ،در آخر هم حال نکردید بیخیال بشید.
من اینجا حرفم رو میگم بدون اینکه منظور خاصی به کسی داشته باشم و بخوام توهین کنم .