۱۳۸۹ مرداد ۱۰, یکشنبه

خورشت بامیه



تصمیم گرفته بودم که هر روز یک پست بزارم برای بلاگم ولی بعضی‌موقع ها انقدر باهم دیگه کار پیش میاد که نمیشه،خیلی عکس دارم که باید فقط توضیحات در مورد انها بنویسم که این خودش کلی وقت گیره ولی امیدوارم بتونم پست آماده داشته باشم که هرروز اپ باشم.
بهرحال امروز از میان این همه غذا خورشت بامیه را انتخاب کردم ،البته من اینجا نمیتونم از بامیه تازه استفاده کنم این خورشته بامیه هم که عکسشو اینجا گذاشتم بامیه فریزری هست که من از مغازه ترک ها خریدم ،امیدوارم شما تازه بتونید بخرید و استفاده کنید.
مواد لازم
بامیه ۵۰۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
گوشت گوساله ۱۵۰ گرم
ارد ۲ ق 
پیاز ۱ عدد متوسط 
رب که فرنگی ۲ قاشق 
ادویه ،زرد چوبه ،نمک به میزان لازم 
آبلیمو به دلخواه ۱ قاشق

طرز تهیه 

پیاز را خرد میکنیم ودر قابلمه مورد نظرمان را مقداری روغن میریزیم و پیاز هارو تفت میدیم ،وقتی پیاز ها طلایی شد ۱ قاشق از رب را اضافه میکنیم و یکم همراه پیاز سرخ میکنیم این کار باعث میشه که رنگ که رنگ خورشت خیلی‌ قشنگ تر بشه بعد هم گوشت گوساله تکه شده را اضافه میکنیم و تفت میدیم .
فلفل،زرد چوبه و ادویه گوشت را اضافه میکنیم و حدود ۵ لیوان آب اضافه میکنیم .
لازم همینجا بگم برای پختن گوشت نمک اضافه نکنید چون اینطوری گوشت زودتر میپزه، نکته دیگه که میخام بگم من برای اینکه گوشتم زودتر آماده بشه قبل از اینکه آب اضافه کنم تو کتری برقی میزارم بجوشه و آب جوشیده شده را اضافه میکنم،
حدوده ۲۰ دقیقه بعد گوشتمون رو امتحان میکنیم بخاطر اینکه زمان پخت گوشت ها باهم متفاوته اگه پخته بود بامیه را همراه سیب زمینی که به صورت قطعه قطعه برش زدیم همراه نمک اضافه میکنیم الان دیگه موقع اینه که نمک اضافه کنیم.
بعدش هم بقیه رب گرجه اضافه میکنیم ،و مقداری از آب خورشت را بر میداریم و با ارد مخلوط میکنیم و از صافی رد میکنیم و درون قابلمیه خورشتی میریزیم و میگذاریم که قشنگ جا افتاده بشه ،چون بامیه حالت لزج داره باید ارد اضافه کنیم که خورشت ما حالت غلیظ به خودش میگیره من همیشه آخرکار حدوده ۲ قاشق آبلیمو اضافه میکنم البته به دلخواه اگه نخواستید اصلا مهم نیست .
بعد از حدوده ۱۵ دقیقه قشنگ جا افتادست اگه دیدید آب زیادی داره حتمن در قابلمه را بردارد.
امیدوارم امتحان کنید و دوست داشته باشد.

معذرت می‌خوام که بیشتر عکس ندارم این عکس مال خیلی‌ وقت پیش هست.

هیچ نظری موجود نیست: