۱۳۸۹ مرداد ۲۳, شنبه

کوکو دو رنگ


دیشب داشتم می‌گشتم ببینم تو آرشیو عکسم چی‌ دارم بذارم، خیلی‌ عکس دارم ولی‌ عکسهایی هست که قبلا گرفتم  مرحله به مرحله نیست،بعضی‌ از دستور‌ها نیاز داره که از هر مرحله عکس داشته باشم ولی‌ بعضی‌ دستور‌ها که خیلی‌ ساده و راحت هست و همه شما دوستان خوب و هنرمندم بلد هستید و نیاز به توضیح و عکس نداره،صرفاً برای اینکه یاد آوری کنم که اگه احیانا یه روزی تو فکر آماده کردن یه غذا ی راحت و خوشمزه بودید یاد این پست بیفتید و دست به کار بشید.
نمیدونم شما اینجوری هستید یا نه من بعضی‌ موقع‌ها اصلا حسّ غذا درست کردن ندارم اصلا دوست ندارم برم تو آشپز خونه در عوض وقتی‌ حسش بیاد دیگه متوجه نمیشم که چند ساعت وقتم رو تو آشپز خونه گذروندم.
ولی‌خودمونیم ما خانم‌ها بیشتر وقتمون رو تو آشپز خونه می‌گذرونیم هرچند هم حسّ آشپزی نباشه،این وسط اگه یه آشپز خونهٔ بزرگ با یه پنجره رو به حیاط داشته باشی‌ که دیگه محشر می‌شه لااقل وقتی‌ خستهٔ یه نگاه به حیاط میکنی‌ خستگی‌ از تنت در میره،البته آشپز خونه ما خیلی‌ کوچیکه ولی‌ یه پنجره داره که من خیلی‌ دوستش دارم یه لبه کوچیک داره که زمستون‌ها تبدیل به یخچال من می‌شه وقتی‌ ژله یا دسر می‌خوام درست کنم بجأیی اینکه بذارم تو یخچال میزارم اونجا زودتر آماده می‌شه تا موقعی که بذارم تو یخچال:)
وای که چقدر حرف زدم اصلا یادم رفت می‌خواستم در مورد کوکو صحبت کنم،همه درست کردن کوکو رو بلدید انواع و اقسامشو،منم مدلی‌ که درست می‌کنم و خیلی‌ خوشمزه میشه‌رو منویسم شاید یه زمانی‌ خواستید درست کنید.




مواد لازم برای کوکو اسفناج
اسفناج ۲۵۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سوخاری ۴قاشق
زرشک به مقدار لازم
گردو به میزان لازم
نمک فلفل به میزان لازم
مواد لازم برای کوکو سیب زمینی‌
سیب زمینی ۴ عدد
تخم مرغ۱ عدد
آرد سوخاری ۴ قاشق
نمک فلفک به میزان لازم
یه نکته بگم شاید بگید گردو با اسفناج و اخماتون بره تو هم و بگید واا،شایدم برای کوکو سبزی از گردو استفاده می‌کنید ولی‌ من برای کوکو اسفناج همیشه استفاده می‌کنم و خیلی‌ هم خوشمزه می‌شه.
طرز تهیه
طرزتهیه خاصی‌ نداره همهٔ مواد را با هم مخلوط می‌کنیم البته مواد کوکو اسفناج جدا و کوکو سیب زمینی هم جدا من برای کوکو سیب زمینی‌ ،سیب زمینی هامو به صورت خام رندهٔ ریز می‌کنم تا حالت چیپسی داشته باشه ما اینطوری بیشتر دوست داریم ولی‌ میتونید از سیب زمینی‌ آب پزهم استفاده کنید یه روش شیرازی  برای کسانی‌ که مثل من تنبلن بگم که اگه بخواین سیب زمین‌هاتون رو آب پزکنید اول پوستش رو بگیرید بعد یه ظرف آب کنید اون‌های بریزین توش و بذارید تو مایکروفر خیلی‌ راحت و سریع آماده می‌شه، البته زیر ظرفتون یه بشقاب بذارید که اگه آبش ریخت مایکروفرتونخیس نشه.این بالا سر من اومده که دارم به شما میگم .بعد وقتی‌ همهٔ مواد رو با هم مخلوط کردیم می‌ریزیم درون ماهی تابه تفلون که روغن داغ ریختیم و میذاریم هر دو طرف سرخ بشه،وقتی‌ هر ۲ کوکو را سرخ کردیم اون هارو از وسعت به ۴ قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم و درون بشقابی که می خوایم سرو کنیم یکی‌ در میان میچینیم و بعد تزئین می‌کنیم.
اگه مهمون سر زده داشتید و وقت برای غذا آماده کردن نبود این کوکو هم شیک هست هم راحت زود دست به کار بشید و درست کنید.


۴ نظر:

samin گفت...

chera hosele nadashti abji?:)

شیرین بانو گفت...

یاسمن جونم خیلی وب خوبیه.دستت دردنکنه.برم همشو بخونم و با اجازت سیوش کنم

neg گفت...

bah bah koko.nemidonam age koko ba makaroni nabod bachehaye khabgah chi mikhordan:D

ناشناس گفت...

merci az webloge ghashangetoon
man kamo bish sar mizanam
movafagh bashid