۱۳۸۹ شهریور ۱۲, جمعه

کیک




نمیدونم این خصلت ما ایرانی‌‌ها هست که وقتی‌ کسی‌ برای ما کاری انجام میده حتما باید کارش رو جبران کنیم یا به یک صورت کارش رو جبران کنیم ،حالا چرا این را گفتم چون اینترنت پر سرعت ما تموم شده و درخواست دادیم هنوز نیامدن وصل کنن از همسایه روبرو خواهش کردم اگه می‌شه برای پرزنت که دارم از اینترنت آنها استفاده کنم اولش فکر می‌کردم قبول نکنه چون این آلمانی‌‌ها خیلی‌ رو اخلاقشون حساب کتابی‌ نیست،ولی‌ قبول کرد و من کلی‌ تشکر کردم و پسوردش رو گرفتم،به فکر این افتادم که چه‌جوری جبران کنم تنها راه حلی‌ که به ذهنم رسید درست کردن کیک بود،رفتم بهش دادم تعجب کرده بود که چرا من اینطوری کردم،نمیدونم ما ایرانی‌‌ها میخوایم مدیون کسی‌ نباشیم،بهر حال باعث شد من با این همه مشغول بودن یه پست جدید بذارم امیدوارم دوست داشته باشید.


این کیک خوشمزه را یک بار دیگه هم درست کرده بودم ،ولی‌ عکس نداشتم ایندفعه مرحله به مرحله عکس گرفتم آخه وقتی‌ دستوری رو بدون عکس میزارم عذاب وجدان میگیرم ،البته می‌خوام یه تحول جدید هم ایجاد کنم در بلاگم منتظر باشید.

مواد لازم

آرد ۱و۱/۲ پیمانه
شکر ۱پیمانه
نشاسته ذرت ۳ قاشق
کره ۹ قاشق
بکینگ پودر ۱قاشق
نمک۱/۲ قاشق 
تخم مرغ ۳ عدد بزرگ
خامه ترش نصف پیمانه
۱ قاشق وانیل


طرز تهیه
فر‌ را در درجه ی ۱۷۰ روشن کنید.
آرد ،نشاسته ،نمک و بکینگ پودر را باهم مخلوط و الک کنید و کنار بذارید.
کره و شکر را با همزن می‌زنیم.در دستور اصلی‌ نوشته ۱و ۱/۲ پیمانه شکر که بنظر من خیلی‌ زیاده میتونید شکر را کم یا زیاد کنید البته بنظر من از ۱ پیمانه کمتر نکنید بعد وانیل را اضافه می‌کنیم.
حدود ۱۰ دقیقه با همزن می‌زنیم
بعد یکی‌ یکی‌ تخم مرغ هارو اضافه می‌کنیم.یکی‌ از تخم مرغ‌ها را اضافه می‌کنیم و با همزن می‌زنیم تا کاملا با شکر و کره مخلوط شود بعد یکی‌ دیگه اضافه می‌کنیم،این نکته خیلی‌ مهم در این کیک.


وقتی‌ همه ی‌ تخم مرغ هارو اضافه کردیم خامه ترش را اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم تا حالت یک دست بشه.همه ی‌ مواد خشک را که قبلان با هم مخلوط کردید به بقیه مواد یکدفعه اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم می‌تونیم با همزن هم بزنیم حدود ۲ دور کافی‌ هست بقیه مواد را با سپچولا مخلوط کنید.


ظرف مورد نظررا با روغن چرب می‌کنیم و آرد میپاشیم این کار باعث می‌شه که کیک اصلا به ظرف نچسبد هر ظرفی‌ که باشه با این روش خیالتون راحت کیک راحت جدا می‌شه.


مواد را اضافه می‌کنیم حداقل دو بند انگشت از ظرف باید خالی‌ باشه چون این کیک پف می‌کنه وقتی‌ مواد را اضافه می‌کنیم روی سطحش را صاف کرده
  درون فر‌ به مدتی ۴۰ تا ۴۵ دقیقه می‌گذاریم.بعد از ۴۰ دقیقه درفر‌ را باز کنیم و یک چنگال یا خلال دندان رو درون کیک ببرید اگه موادی بهش نچسبید بود کیک شما آمدست و می‌تونیم هر طوری که دوست دارید تزئین کنید.
این کیک خیلی‌ خوشمزست و راحت حتما توصیه می‌کنم درست کنید.



۴ نظر:

ناشناس گفت...

مرسی از دستور پخت. فقط منظور از خامه ترش جه خامه ای همون(sauer rahm)?

Mitra گفت...

salam dar morede ghashogh ke dar dastoor goftid che ghashoghi?

Ashpaz گفت...

mitra jan hamoon ghashogh ghaza khori mamoli.

Ashpaz گفت...

khameh torsh hamoon sour cream manzoram bode.