۱۳۸۹ مرداد ۲۰, چهارشنبه

Blackberry Cream Pie  



من کلا خیلی‌ علاقه به شیرینی‌ ندارم ولی‌ عاشق اینم که وقتم رو صرف درست کردن شیرینی‌ و غذا بکنم،ولی‌ خوب همونطور   که گفتم شیرینی‌ نمیخورم شاید اندازه یک بند انگشت فقط برای تست که ببینم طعمش چطوری هست،اما!!! این اما خیلی‌ مهم اینه که من عاشق پای هستم،کلا پای خیلی‌ دوست دارم،عاشق بودن فکر نکنید حالا  چه خبر اندازهٔ اینکه می‌تونم یه سلایسش را قشنگ راحت بخورم،نخندین خوب چکار کنم شیرینی‌ زیاد بخورم سرم درد میگیره:)
این دستوری که میزارم قرار بود ترجمهٔ یه دستور دیگه باشه اما در بین راه تصمیم گرفتم از خلاقیت خودم استفاده کنم نتیجه عالی شد.دیروز ۲تا پروژهٔ شیرینی‌ و دسر داشتم ولی‌ یکیش به شکست منجر شد ولی‌ این یکی‌ خیلی‌ خوب شد.
طعم تمشک با بیسکویت  وای خیلی‌ خوب بود امتحان کنید پشیمون نمیشید.

مواد لازم



۲۵ دانه کامل بیسکویتOreo(البته من  پیدا نکردم این مدلی‌ که تو عکس بود خریدم مهم اینه که شکلاتی باشه و وسطش کرم باشه) 
۴ قاشق کره آب شده
۱ لیوان تمشک
۳ قاشق شکر
۱۰۰ گرم ماست تمشک(من از ماست با طعم raspberry استفاده کردم)
۲ پاکت پودینگ وانیلی
۵۰ گرم ژلاتین 
۵ قاشق خامه فرم گرفته


نمیدونم چرا وقتی‌ عکس گرفتم آرد گذشتم این دستور به آرد نیاز نداره گفتم ۲ تا کار باهم انجام میدادم اشتبا اینجا آرد گذشتم شما به بزرگ واری خودتون ببخشید.



طرز تهیه


بیسکویت‌ها در غذا ساز به صورت پودر در میاریم
،و کره آب شده را اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم.
 ر ظرف مورد نظرمان بیسکویت‌ها که الان با کره کاملا مخلوط شده را پهن می‌کنیم و قشنگ فشار میدیم که کاملا بهم بچسبد،درون فر میذاریم حدود ۱۰ دقیقه درجه ۱۵۰ سانتیگراد.


حالا میریم سراغ کرم
تمشک‌ها رو با پشت چنگال لهٔ می‌کنیم
و شکر را اضافه می‌کنیم و با همزن مخلوط می‌کنیم.(حتما ظرفتون گود باشه) وقتی‌ مخلوط شدماست میوه‌ای را اضافه می‌کنیم و مقداری مخلوط می‌کنیم و پاکت کامل پودینگ را اضافه می‌کنیم.


ژلاتین را با ۳ قاشق آب به روش بنا ماری آب می‌کنیم و به مواد اضافه می‌کنیم و با دستهٔ همزن خاموش مخلوط می‌کنیم طوری که ژلاتین با بقیه مواد مخلوط شود.
حالا بیسکویت‌های که از فر بیرون آوردیم میذاریم خنک بشه  مواد کرم را روی آن می‌ریزیم و صاف می‌کنیم
،و به مدت ۸ ساعت درون یخچال میذاریم تا کاملا ببندد.


برش بزنید و سرو کنید و از طعم تمشک لذت ببرید.


وای رنگش خیلی‌ قشنگ دلم نمیاید بخورمش.


الان فعلا فصل تمشک هست حتما دسر های متنوع تر هم یاد میدم.
البته ایشالا از فردا که ماه رمضان هست غذا و دسر‌های مناسب این ماه هم جزو برنامم هست درست می‌کنم و میزارم که استفاده کنید.



۸ نظر:

ناشناس گفت...

آدم تو ماه رمضان که دهانش آب میوفته اینا رو میبینه

مرجان گفت...

سلام

میشه راجع به روش بنا ماری بیشتر توضیح بدی؟
راستی این هم واسه من خوبه؟
آخه تمشک سرده فکر کنم.

مرجان گفت...

سلام

میشه راجع به روش بنا ماری بیشتر توضیح بدی؟
راستی این هم واسه من خوبه؟
آخه تمشک سرده فکر کنم.

Ashpaz گفت...

مرجان جون به آب کردن روی بخار آب میگن بنا ماری.من کتری برقی میزارم آب جوش بیاد بعد تو یه کسی که اندازی سر کتری برقی هست پودر ژلاتین با آب سرد میریزم ،بعد با بخار آب کتری یواش یواش ذارتش حل می‌شه و شفاف می‌شه.سوال دیگه داشتی در خدمتم.

آشپزی ایرانی .... facebook گفت...

خانوم یاسمن عزیز بسیا عالی و زیباهمراه با دستور کامل و جامع
آفرین بر شما
و خسته نباشید
امیدوارم همیشه سالم و سلامت و همینجور خوش ذوق سلیقه باشید
با سپاس فراوان
حسین نجمی
آشپزی ایرانی
facebook

Ashpaz گفت...

مرسی‌ آقای نجمی امیدوارم با تشویق شما بتونم روز به روز مطالب آشپزی رو گسترش بدم و با کمک آشپزی ایران از فیس بوک بتونم به بقیه نشون بدم

ناشناس گفت...

soolmaz :yasaman jan mersi az dastoret man dorost kardam vali roye pie shol shode bod va ranon bod . pakhsh mishod vaghti ke serv mikardi :(( age betoni begi ke chi kar bayad bekonam ke injori na she ???? va inke 2 pakat puding bayad berizim . mage na ???

Ashpaz گفت...

سلماز جان پودر ژلاتین بیشتر اضافه کن شاید ماست میوه ی شما خیلی‌ شل بوده پودینگ آماده همون پودرش به مواد اضافه می‌کنیم،ولی‌ حتما اگه ژلاتین بیشتر اضافه کنی‌ و حتما بذاری تو یخچال که کاملا ببنده اونوقت قشنگ سفت می‌شه میتونی‌ برش بزنی‌