۱۳۸۹ مرداد ۲۵, دوشنبه

سالاد ماکارونی‌



اگه رژیم هستید یا تو فکر اینکه خودتون رو لاغر کنید از فکر درست کردن این غذا بیاین بیرون،اگه هم مثل من دوست دارید چاق تر بشید این غذارو درست کنید و تا اونجا که جا دارید بخورید،اسم لاغری آوردم یاد یه خاطره افتادم که همیشه عمم برام تعریف می‌کنه خودم خندم میگیره بنویسم ولی‌ همینو بگم که عمم میگن از کوچیکی تو دوست داشتی چاق بشی‌ ولی‌ هنوز که هنوز هست چاق نشدم خوب چاق نمیشم چکار کنم.
حالا بگذریم این سالاد ماکارونی‌ یکی‌ از غذاهای مورد علاقه خونه ما هست،تا انجأی که دل درد نگیریم می‌خوریم ولی‌ حواستون باشه زیاد نخورید شب تا صبح باید بیدار بشینید،از تجربیات من استفاده کنید از من گفتن بود بعد من رو نفرین نکنین.

مواد لازم

ماکارونی‌ ۲۵۰ گرم
پیازچه ۶ عدد
سس مایونز ۶ قاشق
جعفری
ماست ۲
کالباس ۴ برگ
خیارشور ۳ عدد
نمک،فلفل.سرکه
نخود فرنگی‌ دلخواه


طرز تهیه

درون قابلمه‌ای که آب جوش ریختیم ماکارونی‌‌های اضافه می‌کنیم،مقداری نمک روغن و یکم زرد چوب اضافه می‌کنیم.
در حالی‌ که ماکارونی‌ در حال جوشیدن هست ،پیازچه و خیار شور و کالباس و جعفری را خورد می‌کنیم درون ظرف می‌ریزیم،مایونزوماست ونخود فرنگی‌ را می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم و یکم نمک و فلفل اضافه می‌کنیم،خیلی‌ نمک اضافه نکنید چون ماکارونی‌ خودش نمک داره،ماکارونی‌‌های بعد از ۱۰ دقیقه تست می‌کنیم به این صورت که یکی‌ از ماکارونی‌‌های زیر دست لهٔ می‌کنیم اگه راحت لهٔ شد متوجه میشیم که کاملا پخته بعد درون صافی می‌ریزیم که آبش کاملا بره(لازم نیست آب سرد بریزیم روش)بعد که کاملا آبش گرفته شد به بقیه مواد اضافه می‌کنیم و کاملا مخلوط می‌کنیم و حدود ۱ قاشق سرکه من از سرکه انگور استفاد کردم اضافه می‌کنیم و میذاریم تو یخچال حدود ۳ ساعت که کاملا خنک باشه بعد از ۱ ساعت ببینید بیرون و باهم مخلوط کنید اگه دیدید سسش کم هست ماست یا مایونز اضافه کنید(اگه چاق هستید مایونز نریزید).
بعد از ۳ ساعت کاملا خنک شده و تو ظرف مورد نظرتو سرو کنید،فکر کنم بهترین تزئین هم همین باشه که گل رز با کمک گرجه فرنگی‌ درست کنید و بذارید روش و سروش کنید.


این از همون غذا هایی هست که خیلی‌ راحت و خیلی‌ خوشمزست


ماکارونی‌ اگه شکل پاپیون باشه خیلی‌ قشنگ می‌شه و مواد کاملا باهاش مخلوط می‌شه.

۴ نظر:

neg گفت...

bah bah kheili khoshmaze be nazar miad a albate hast:D ma bayad belogeto bade eftar bebinim.goshnegim 3barabar shod umo :D

ناشناس گفت...

دوست گرامی دستت درد نکنه برای این خوراکهای خوشمزه.
من میخواستم فقط یه نکته رو در حاشیه بیان کنم و آن اینکه این پاستائی که شما استفاده کردید-همانطور که خودتونم ذکر کردید پروانه ای، پاپیونی یا
Farfale است و ماکارونی نیست و طبیعتا سالاد شما اسم درستش میشه "سالاد پاستا".
امید به اینکه به ریشه های لغت توجه کنیم که کسانی که احیانا از شما چیز یاد میگیرند ،درستشو یاد بگیرند.
فریبا

Ashpaz گفت...

مرسی‌ فریبای عزیز از نکته‌ای که گفتید اما ما تو ایران این سالاد رو به عنوان سالاد ماکارونی‌ میشناسیم،ولی‌ مرسی‌ از نظری که گذاشتید.

ناشناس گفت...

mersi kanoome ba salighe. dar zemn baraye un khumi ke esme in salado gozashtan salade pasta , bayad begam ke in salad dar iran be hamin esme salade makarani marufe chon osulan kalameye pasta dar iran chandan rayej nist.