۱۳۹۱ مرداد ۲۰, جمعه

اشتولن


مردم آلمان موقع سرما و کریسمس که میشه همه یک جنب و جوش خاصی پیدا میکنن در شیرینی پزی ، اما من بیشتر از سرما دلگیر میشم وقتی میگم سرما منظورم برف زیاد و سرمای -۱۸ هست.

 اما  بهر حال هر کشوری آداب  خودش رو داره. یکی از شیرینی های که در آلمان مشهور و معروفه اشتولن (stollen)هست که درست کردنش بسیار سخت هست و آداب خاصی داره که به عمل بیاد. من این رو از یکی از بیکری های خوب خریدم .این عکس رو اینجا گذاشتم که دوستانی که تاحالا این کیک رو ندیدین با اشتولن آشنا بشن اگه عمری باقی بود و وقت کردم امسال حتما آماده میکنم و دستورش رو هم اینجا میزارم.
این شیرینی با کشمش زیاد همراه با تکه پرتقال و لیمو مربایی همراه با شکر و روغن جامد درست میشه و با پودر قند زیادی که روی کیک میپاشن خورده میشه. 

۴ نظر:

ناشناس گفت...

salam man ghablan in recipe ro bara in cake didam. marhale be marhale tozih dade
http://www.cheftayebeh.ir/2011/05/blog-post_08.html

Ashpaz گفت...

دوست عزیز مرسی اما این مدل با مدلی که من اینجا دیدم تفاوت داره،مرسی حتما عمری باقی باشه درست میکنم،

sara گفت...

yam yam, man kheili stollen doost daram, har saal montazere crissmas misham ke stollen bokhoram.
mersi

neginchef گفت...

همه کارهاتون عالی هستند عزیزم.

منتظرتونم توی دنیای شیرین آشپزی.

راستی یه سوال شما می تونید منو راهنایی کنید که چطور باید صفحه آشپزی توی فیس بوک درست کنم؟ ممنون

منتظرتونم.