۱۳۸۹ مرداد ۲۹, جمعه

Brownie

 همونطور که تو پست قبلی‌ نوشته بودم امروز می‌خوام دستورBrownie  رو بذارم،خیلی‌ راحت و خوشمزست،مدل هایی مختلفی‌ داره من خیلی‌ مدل امتحان کردم اول از ساده ترینش شروع می‌کنم تا مدل‌های بعدی برسیم،تاریخچه براونی هم اگه می‌خواین بدانید اولین بار براونی در آمریکا و کانادا درست شد در نیمه اول قرن ۲۰ ،مدل‌های مختلفی‌ هم درست می‌شه با کرم با خامه،و شکلات و پودر کاکائو.


این مدلی‌ که من درست کردم با شکلات خیلی‌ راحته نه به همزن نیاز داره نه دردسر زرده و سفیده جدا کردن،خیلی‌ هم نرم و خوشمزست،مطمئن هستم اگه درست کنید حتما خوشتون میاد.

مواد لازم

شکلات تخته‌ای ۲۵۰ گرم
کره ۳/۴ پیمانه
شکر ۱ لیوان
تخم مرغ ۳ عدد
 آرد۱ پیمانه

وانیل ۱ قاشق چأی خوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چأی خوری
طرز تهیه
یه قابلمه آب کنید یه ظرف بذارید روش کره و شکلات رو اضافه کنید و بذارید با بخار آب (بن ماری)آب بشه
 در ظرف دیگه تخم مرغ‌ها رو با ویسک هم می‌زنیم و وانیل رو اضافه می‌کنیم
 وقتی‌ شکلات با کره کاملا آب شد شکر رو اضافه می‌کنیم
و کامل مخلوط می‌کنیم
 بعد تخم مرغ هارو آروم اضافه می‌کنیم و سریع هم می‌زنیم تا تخم مرغ نبندد،و هم می‌زنیم از روی بخار آب برمیداریم


 1 پیمانه آرد را با بیکینگ پودر مخلوط می‌کنیم والک کرده و به مواد اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم


فر را در درجه حرارت ۱۷۰ قرار میدیم،و مواد را در ظرف مورد علاقمون می‌ریزیم،
 می‌تونیم ته ظرف را چرب کنیم یا از کاغذ روغنی استفاده کنیم و درون فر میذاریم به مدت ۱۵ دقیقه حاضر می‌شه ،البته درجه فرها باهم متفاوت بعد از ۱۰ دقیقه با سیخ چوبی یا چنگال چک کنید ،چون خیلی‌ سریع آماده می‌شه.


برای سروش میتونید کرم درست کنید و روش بریزید،من از شکلات آب شده استفاده کردم،براونی به صورت مربع شکل بریده و سرو می‌شه،تا داغ هست بخورید که خیلی‌ خوشمزست.
حتما امتحان کنید خیلی‌ راحت و خوشمزست.


اگه باور ندارید من شاهد عینی دارم از بروانی های دیروز دیگه هیچیش باقی نمونده آقای شوهر همه رو ۲۴ ساعت نشده تموم کردن.

۹ نظر:

ناشناس گفت...

inghadr dishab ta hala khordam ke halam dare bad mishe.
:d

ناشناس گفت...

vaaaay man aasheghe brownie hastam vali balad nistam dorost konam :(

shirin گفت...

میشه از پودر کاکاوو هم استفاده کرد به جای شکلات

ناشناس گفت...

oon akse akhari kheili honarie, daste akkasesh dard nakone

Ashpaz گفت...

شیرین جان این روش چون به صورت بن ماری هست فقط از شکلات می‌شه استفاده کرد،پودر کاکائو به یه صورت دیگه هست موادش همینه ولی‌ مدل درست کردنش تفاوت داره

shirin گفت...

mishe raje be oon ham tozih bedi, man inja dastrasi be shokolat ghalebi nadaram
merci azizam

Ashpaz گفت...

شیرین جان اگه می‌خوای با پودر کاکائو درست کنی‌،تخم مرغ هاتو با هم زن بزن وانیل اضافه شکار رو اضافه کن و هم بزن تا قشنگ مخلوط بشه بعد هم کره مخلوط کن باهم و در آخر ۴قشق کاکائو با آرد بیکینگ پودر الک کن و به مواد اضافه کن،
اگه سؤالی بود بگو عزیزم تا جواب بدم .

shirin گفت...

merci khanumi

lili گفت...

ممنون از دستور درست کردن برونی دیشب درست کردم خیلی‌ خوب شد