۱۳۸۹ مرداد ۳۱, یکشنبه

لواشک

امروز افطار مهمون دارم تصمیم گرفتم یه پست راحت بذارم تا برم سراغ کارم،البته اگه شما مثل من عاشق لواشک باشید این پست رو دوست دارید ولی‌ اگه از ترشی جات خوشتون نمیاید اصلا دیگه به ادامه مطلب توجه نکنید،برید سراغ یه پست دیگه.
من عاشق تابستونم میوه‌های خوشمزه هوای خوب البته من اینجا هستم میگم هوای خوب ،چون تو ایران از گرما هلاک شدن.
این آلو جنگلی‌‌های خشمزه از باغ کندم مختص لواشک،شما با هر میوه ای بستگی به سلیقه تون میتونید درست کنید.

مواد لازم
میوه دلخواه 
نمک یا شکر
به همین راحتی‌
طرز تهیه
من آلو جنگلی‌ هارو شستم و چوبش و برگش را جدا کردم گذشتم خشک شد و درون قابلمه ریختم
،حدود ۲ ساعت تا قشنگ آلو‌ها لهٔ شد
،بعد گذشتم خنک شد و از تو صافی ردشون کردم
  دوباره گذشتم حدود ۳ ساعت رو گاز تا بجوشه تا غلیظ بشه البته یه نکته بگم موقعی‌ که گذاشتیم تا مایع لواشک غلیظ بشه مرتب قل می‌زنه میتونید یه توری بذارید رو سرش و حواستون باشه وقتی‌ هم می‌زنید روی بدنتون نریزه ،آخه من دچار سانحه سوختگی شدم شما حواستون باشه.
  نمک رو اضافه کردم اگه میوه شیرین دارید شکر اضافه کنید اگه هم از مزش خوشتون میاد که دیگه هیچی‌ نمی خواد اضافه کنید، بعد ته سینی من از سینی فر استفاده کردم پلاستک کشیدم
  موادم رو که گذشتم خنک شده رو ریختم روش و گذشتم تا خشک بشه اینجا چون آفتاب نیست حدود ۱۰ روز طول کشید حالا شما دیگه بستگی به محل زندگیتون فرق می‌کنه،اگه جائی‌ هستید که هواش مرطوبه به محض اینکه خشک شد درون یخچال بذرید.
اینم از لواشک‌های خوشمزی من که گذشتم با خواهرم همشو تموم کنیم.

البته یه نکته بگم موقعی‌ که گذاشتیم تا مایع لواشک غلیظ بشه مرتب قل می‌زنه میتونید یه توری بذارید رو سرش و حواستون باشه وقتی‌ هم می‌زنید روی بدنتون نریزه ،آخه من دچار سانحه سوختگی شدم شما حواستون باشه.

۲ نظر:

Amin گفت...

khob hamin kararo mikonin ke poole bargh 600 ta miad, :)))

احسان گفت...

خوب خودکفا شدین،:))
به منم میرسه؟