۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

تاکو با Guacamole



چند وقت پیش که پست ترتیا رو گذشتم دوستان در خواست کردن که غذا‌های مکزیکیبیشتری آموزش بدم،منم موادش رو آماده گرفته بودم ولی‌ وقت برای آماده کردنش برام میسر نبود تا بالاخره دیشب موفق به درست کردن شدم،خیلی‌ خوشمزه بود حتما توصیه می‌کنم درست کنید پشیمون نمیشید.
تاکو یکی‌ از غذا‌های معروف مکزیکی هست که رسپی‌های مختلفی‌ داره ولی‌ بیس اصلیش اینه که با ترتیا درست می‌شه ولی‌ فلینگش (مواد داخل ترتیا)می‌تونه متفاوت باشه. که برای سروش می‌شه از سس‌های مختلف استفاده کنیم من از گواکامول استفاده کردم که خیلی‌ خوشمزه بود حتما بهتون توصیه می‌کنم درست کنید.


مواد لازم
گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
زیره ۱ قاشق مربا خوری
نمک
 فلفل
رب گرجه ۱ قاشق
گرجه فرنگی‌ ۱ عدد
ترتیا ۵ عدد

Guacamole



آواکادو نصف ۱ عدد
نمک ۱ قشقو مربا خوری
پیاز خورد شده ۳ شقق
پودر سیر نصف قاشق
گیشنیز خورد شده ۱ قاشق (من جعفری استفاده کردم)
آب لیمو تازه ۲ قاشق

طرز تهیه
پیاز هارو خورد می‌کنیم و درون ماهی تابه با روغن زیتون تفت میدیم حدود ۳ تا ۴ دقیقه بعد سیر را اضافه می‌کنیم و تفت میدیم (اگه از سیره تازه استفاده می‌کنید) و حدود ۱ دقیقه تفت میدیم و زیره را اضافه می‌کنیم،
بعد گوشت را اضافه کرده و سرخ می‌کنیم بعد نمک را اضافه می‌کنیم و در آخر رب گرجه و گرجه‌ خرد شده می‌ریزیم و حدود ۵ دقیقه تا قشنگ آب گوشت تبخیر شود.


بعد که گوشت آماده شد ترتیا رو آماده می‌کنیم دستورش رو اینجا کامل توضیح دادم ولی‌ برای درست کردن این غذا باید مقدار بیشتری روغن در ماهی‌ تابه بریزیم وحتما وقتی‌ ترتیا رو سرخ می‌کنید با یک دستمال حباب‌های اونرو بگیرید 
چون نباید حباب داشته باشه.وقتی که یک طرف نان سرخ شد آنرا بر میگردنی و نصف آنرا با چنگال میگیریم و نصف دیگرش را سرخ می‌کنیم بعد بر میگردانیم و نصف دیگر را سرخ می‌کنیم.
ظرف‌های مخصوص این کار هست که میتونید وقتی‌ ترتیا را سرخ کردید روی آن برگردونید اگه پیدا کردید بخرید و استفاده کنید در غیر این صورت روشی‌ که گفتم بهترین کاری هست که میتونید انجام بدید، بعد انها رو برگردونید روی دستمال آشپز خونه تا روغن‌های اضافیش گرفته بشه.


نون هارو آماده می‌کنیم میریم سراغ سس


طرز تهیه Guacamole

آواکادو رو از وسعت نصف می‌کنیم

و موادش رو با قاشق در میاریم خیلی‌ راحت کنده می‌شه ودرن ظرف می‌ریزیم همیه مواد گفت شده را اضافه می‌کنیم و با پشت چنگال مخلوط می‌کنیم.یه نکته بگم که باید سس همون موقع خورده بشه اگه هم خواستید فقط تا چند ساعت می تونید در ظرف سر بسته نگه دارید در غیر این صورت خراب می‌شه.


حالا من یکی‌ یکی‌ نون هارو اول   Guacamole مالیدم
 بعد از مایه گوشت ریختم
و با گرجه فرنگی‌ تزئین کردم اگه هم دوست داشتید میتونید گورجه خورد شده اضافه کنید،
اگه هم خواستید میتونید   Guacamole  به صورت جدا سو کنید.


اینم از تاکو‌های خوشمزی ما امیدوارم درست کنید و دوست داشته باشید.
من سعی‌ می‌کنم هر روز یه پست جدید بذارم اما تا هفته دیگه خیلی‌ سرم شلوغ شاید نتونستم دعام کنید که کارم خوب پیش بره.

۵ نظر:

samin گفت...

vayyyyyyyy yasi dastet tala khili be nazar khoshmaze miad hatman farda shab dorost mikonam:***

Mohsen گفت...

samin khanum, marekas, dobare aksasho didam dahanm aab oftad too in mahe ramezoon

ELHAM گفت...

وای خداااااااااااااااااا
یاسمن تو کجا زندگی میکنی هوم؟
آووکادو از کجا آوردی ور پریده!!!!!
حتما خیلی خوشمزه شده بوده
وای ی ی ی چقده جای من خالی بوده

simin63 گفت...

چرا من عکسارو ندارم؟هیچ کدوم از عکسا قابل مشاهده نیست برام.

Ashpaz گفت...

نمیدونم عزیزم من اولین باری هست که میشنوم عکسها معلوم نیست آخه من خانوادم هم از ایران عکسها رو دیدن

الهام جون من ایران نیستم اینجا پره از آواکادو