۱۳۸۹ مرداد ۸, جمعه

پیتزا



می‌تونم بگم من میانگین هفته ۱ بار پیتزا درست می‌کنم،و از دستور‌های خیلی‌ زیادی برای خمیر استفاده کردم اما این دستوری که میزارم خیلی‌ خوشمزه بود و خمیرش خیلی‌ خوب پف کرد.





طرز تهیه
آرد 5 ليوان


آب1/5ليوان

پودر خمير مایه فوري 2 ق غ

نمك 1 ق چ

شكر 2 ق غ

روغن 1/2 ليوان

مواد روی پیتزا

گوشت چرخ كرده 150 گرم

پياز يك عدد

رب گوجه فرنگي 3 ق غ

آبليمو 1 ق غ

نمك فلفل ادويه

فلفل دلمه اي رنگي

قارچ

پنير گودا
پنیر پارمیزان
پنير ماتزارلا


طرز تهیه
همه مواد خشک را در یک ظرف گود باهم مخلوط می‌کنیم و کم کم آب را به مواد اضافه می‌کنیم و با استفاده از همزن هم می‌زنیم(چرا وقتی‌ تکنولوژی انقدر پیشرفت کرده ما بخوایم از دست استفاده کنیم)من از همزن استفاده کردم چون خیلی‌ راحت تر و بدون کثیف کاری انجام می‌شه،وقتی‌ که خمیر آماده شد و مثل یه گلولهٔ گرد شد روش رو با سلفون میپشینیم و یه جای گرم میذاریم.

در حین اینکه خمیر در جای گرم هست ما مواد روی پیتزا رو آماده می‌کنیم که بستگی به هر کسی‌ فرق می‌کنه ولی‌ من از این موادی که نوشتم استفاده کردم.شما میتونید از مرغ استفاده کنید یا هرچیزی که دوست داشتید،بهر حال من گوشت چرخی را با پیاز تفت دادم و رب گورجه اضافه کردم،و فلفل‌های رنگی‌ و قارچ را برش زدم و کنار گذشتم.




یه نکته همین جا بگم که برای اینکه قارچ‌ها روی پیتزا آب نندازن ،اونهارو نشورین با یه دستمال آشپز خونه فقط پاک کنید،اگه بشورید باعث می‌شه که روی پیتزا آب بندازه.
بعد از ۲ ساعت وقتی‌ میرید سراغ خمیرتون میبیند که حجمش ۲ برابر شده و شما کلی‌ ذوق می‌کنید

،خمیر رو در قالب مورد نظر که با کمی‌ روغن چرب کردید پهن کنید،و مواد روی پیتزا من اول گوشت ریختم بعدش فلفل و بعد قارچ

 بعد میذاریم در طبقهٔ پایین فر ولی‌ حواستون باشه که زیرش نسوزه بعد از اینکه زیر پیتزا رنگش طلائی شد ،موقعی‌ اینه که پنیر پیتزا رو به مواد اضافه کنیم ،پنیر ماتزارلا باعث می‌شه که پیتزا کش در بشه و گودا و پارمیزان باعث می‌شه که طعم خوبی‌ بگیره.پنیر هارو اضافه میکنی‌ و در درجه بالای فری میذاریم که پنیر آب بشه

،حواستون باشه درجه بالا زیاد نباشه و پنیر بسوزه،از فر در بیارید و نوش جان کنید.



۱۱ نظر:

samin گفت...

kash in panira to shiraz bod khili be nazar khoshmaze miad:)

neg گفت...

vaaaaaaay kash inja bodi vasamon dorost mikardi:D chera axat baz nemishe :(

Ashpaz گفت...

samin to iran hast faghat hosele mikhad azizam beri super market bekhari:)

nahal گفت...

merci az lotfetoon mishe begid poodre khamir maye fori chie? to englisi midoonin chie? kheili delam mikhad dorost konam. :)

Ashpaz گفت...

nahal aziz dar alman behesh migan hefe vali dar iran hamin khamir maye migan ke done haye riiz hastan dar englis ham migan yeast.hala age bazam soali bod dar khedmatam age iran hastid bego shayad az to internet aksesho peida kardam frestdam azizam.

ناشناس گفت...

salam .khaste nabashid.mishe dar morede chashni pizza tozih bedin

Ashpaz گفت...

سس مخصوص پیتزا
رب گوجه فرنگی 5 قاشق سر پر سوپخوری
روغن زیتون دو قاشق غ
سرکه 4/1 پیمانه
آب 2/1 پیمانه
نصف پیاز ریز یا رنده شده
شکر دو ق غ
عرق آویشن 4/1 پیمانه(من از آویشن خشک استفاده کردم)
فلفل تند در صورت تمایل
طرز تهیه سس پیتزا

کمی روغن رو داخل ظرف داغ بریزین و بعد کمی رب گوجه فرنگی رو توش تفت بدین بعد پیاز و سیر و فلفل دلمه ای و عرق آویشن یا پودر آویشن و یا پودر سیر رو داخلش بریزین . ادویه مخلوط و فلفل هم میتونین اضافه کنین . شکر دو قاشق کافیه . سرکه و آب رو اضافه کنین و بذارین غلیظ بشه . در انتها میتونین از پودر آویشن یا ارگانو روش بپاشین . فلفل وسیر و پیاز رو میتونین با دستگاه ریز کنین که زیر دندون نیاد .
یک حبه سیر تازه رنده شده
فلفل دلمه ای خرد شده 3/1 پیمانه
نمک و ادویه مخلوط کمی
من از سایت سفر خونه این سس رو یاد گرفتم خیلی‌ خوشمزه بود ،اما این که تو تصویر میبینی‌ از سس آماده استفاده کردم ،

ناشناس گفت...

خیلی ممنون

ناشناس گفت...

Salam...man Az. Koja mitonam kahmir maie tahie konam...alman zendegi mikonam....

ناشناس گفت...

Salam....man Az. Koja kahmir Maie bekharam...alman hastam....merci

Ashpaz گفت...

hefe hame ja hast kuafland,REWE v Netto tazasho az yakhchal mitoni peida koni ke ghymatesh 9 cent hast va podrisho az onjaei ke vasayl shirini pazi hast rosham neveshte HEFE.
age soali bod dar khedmatam