۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

پاستا بادمجان



این غذارو من در سلف دانشگاه خوردم که خیلی‌ خوشمزه بود و خودم در خونه دست به کار شدم توصیه می‌کنم که تهیه کنید خیلی‌ خوشمزه و ساده هست.
اگه از طعم کدو و بادمجان خوشتون میاد حتما این پاستا را امتحان کنید.


مواد لازم
مواد دقیق رو نمینویسم چون بستگی به تعداد نفرات فرق می‌کنه و بستگی به خودتون میتونید کم یا زیاد کنید.
کدو
بادمجان
پیاز
پنیر پارمیزان
گورجه فرنگی‌ و رب گورجه فرنگی‌
پاستا
سینه مرغ
نمک فلفل
کره
طرز تهیه سس
بادمجون و کدو را پوست کنده و نگینی خرد می‌کنیم و درون ماهی‌ تابه با مقداری روغن سرخ می‌کنیم
 بعد پیاز را به صورت خلالی تفت داده
 و به کدو و بادمجان اضافه می‌کنیم و تفت میدهیم و مقداری نمک و فلفل اضافه می‌کنیم بعد مقداری رب گورجه و یا گورجه ریز شده اضافه می‌کنیم و کنار میذاریم،

پاستا را درون آب جوش با مقداری نمک و روغن میذاریم که بپزن اگه مشکل دارید که بفهمید پاستای شما پخته یا نه می تونید یکی‌ از پستا هارو روی در ماهی‌ تاب بذارید و برگردونید اگه افتاد یعنی‌ که نپخته و اگه هم نیفتاد یعنی‌ پخته ولی‌ پخت پاستا بیشتر بستگی به خودتون داره .
پیاز را ریز خورد کرده و درون ماهی‌ تابه با ۱قاشق کره تفت میدهیم و سینه مرغ را اضافه کرده و میذاریم که سرخ بشه مقداری نمک و فلفل هم اضافه می‌کنیم،تا موقعی‌ که مغز پخت بشود کافی‌.

پستا هارو آب کش می‌کنیم ولی‌ به هیچ عنوان آب سرد روش نریزید.
در ظرف مورد نظرتون پاستا بریزید بعد روش سس که آماده کرده بودید و در نهایت سینه مرغ و مقداری پنیر پارمیزان روی سطح مرغ.
یه نکته بگم چون پارمیزان شور هست حواستون به نمک غذا باشه.

و تا گرم هست سروش کنید خیلی‌ راحت و خوشمزه. 

۶ نظر:

setareh گفت...

salam
ba bademjoon che ghazahaye ke nemishe dorost kard. merci

Ashpaz گفت...

آره ستاره جان امشب هم یک غذای دیگه با بادمجان درست کردم که در اولین فرصت میزارم که اگه مثل من عشق بادمجان هستید دلی‌ از غذا در بیاری

شوهر زمرد گفت...

یاسمن جان، من به بادمجان حساسیت دارم، وقتی می خورم صدام یک طوری میشه.
تو هم هرروز بادمجان درست کن. :دی

neg گفت...

be nazar khoshmaze miad.dastet dard nakone:) rasti dishab koko kalam borokli dorost kardama:D aslan khob nashod mazeye shalgham midad:(

maryam گفت...

Yasaman in kheili aalie farda karam daroomad :**

Ashpaz گفت...

are dige maryam jon har kari sakhti khodesho dare vali dar nahayat natijash moheme ke kheili khoshmazast:)