۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

رول بادمجان


بعضی‌ موقع‌ها به ذهن متفکرم یک ایده‌های خظور می‌کنه که شاید خنده دار به نظر برسه ولی‌ اگه به واقعیت تبدیل بشه ,برآورده شدن آرزو می‌شه امیدوارم از این همه ایمیل‌های که زدم حداقل یک نفر جواب مثبت بده،
بهر حال یک مدت افتادم روی درست کردن غذا با بادمجان ،چرا که نه مگه بده.این غذا را از یک سایت ایرانی‌ یاد گرفتم که خیلی‌ خوشمزست امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید.

مواد لازم


بادمجان 5 عدد
سيب زميني متوسط 1 عدد
پنير فتا یا  camembert 3 ق غ
جعفري خورد شده 2 ق غ
گوجه فرنگي 5 عدد
رب گوجه فرنگي 1 ق غ
پياز 1 عدد
سير 2 حبه
ادويه 1 ق چ
دارچين 2/1 ق چ
آويشن 1 ق چ
آبليمو 1 ق غ
نمك و فلفل
طرز تهیه
بادمجان هارا بصورت طولی و نازک برش می‌زنیم

و درون روغن کم سرخ می‌کنیم

سیب زمین هارو آب پز می‌کنیم،من طبق معمول از مایکروفر استفاده کردم.
درون غذا ساز سیب زمینی‌ پخته را با پنیر و مقداری جعفری و نمک و فلفک مخلوط می‌کنیم.



روی بادمجان را مواد سیب زمینی‌ و پینر می ریزیم
 و رول می‌کنیم
 و درون ظرف مورد نظر میذاریم.

من از کنسرو گوجه استفاده کردم شما میتونید از گوجه معمولی‌ استفاده کنید .پیازوسیر را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید گرجه‌ها را ریز کرده و به پیاز اضافه می‌کنیم من یک فلفل دلمه ی ریز هم اضافه کردم که به صورت دلخواه هست و بقییه ادویه‌ها دارچین،آویشن و آبلیمو را اضافه می‌کنیم.

سس را روی بادمجان‌ها می‌ریزیم
 و به مدت ۲۰ دقیقه در فر با درجه حرارت ۱۷۵ میذاریم.


میتونید از پنیر پیتزا رانده شده روی بادمجان هم استفاده کنید که این بستگی به خودتون داره.
این غذا بسیار خوشمزست مطمئنم دوست دارید.
میتونید سس را غلیظ تر درست کنید یعنی‌ وقتی‌ گوجه‌ها را اضافه کردید بذارید که آب گوجه‌ها بیشتر تبخیر بشه من دوست داشتم سس‌ام رقیق باشه این به صورت دلخواه هست





۳ نظر:

ناشناس گفت...

baaaah
baz ham bademjoon, merci

ناشناس گفت...

شما غذاهای خوشمزه ایی درست میکنید من یکی از آنها را امتحان کردم ولی همه جبز زیاد سرخ میکنید در روغن همین غدا را میشه بادمجان ها را در فر گذاشت و روغن زیتون مقداری با قلمو آشپزی روش زد پیشنهاد میکنم برای اینکه غداهای خوشمزه و سالمتری آموزش بدین بیشتر از فر برای روست کردن استفاده کنید مرسی

arman گفت...

I tried this one!
It was absolutely delicious!
thank you so much
Arman.