۱۳۸۹ مهر ۱۲, دوشنبه

تبوله

وقتی‌ سالاد بلغور گندم درست کردم نوشتم این دستور ابتکاری هست و حتما یک روزی تبوله درست می‌کنم،این دستور رو از یک سایت عربی‌ پیدا کردم ،این دستور اصل تبوله هست و من دقیقا ترجمه کردم و درست کردم.
خیلی‌ خوشمزست اگه از طعم جعفری و روغن زیتون خوشتون میاد شک نکنید این همونی هست که شما دنبالش میگردید.


مواد لازم
۱/۲ پیمانه بلغور گندم
۶پیمانه جعفری
۳ پیمانه نعناع
۱ پیاز متوسط(به صورت دلخواه)
۵ عدد گوجه فرنگی‌
۲ قاشق روغن زیتون
آب ۲ عدد لیمو تازه
نمک
طرز تهیه
اول یه نکته بگم من از نصف این مواد استفاده کردم.
سبزی هارو وقتی‌ خوب شستید باید خیلی‌ ریز خرد کنید که بهترین کار همین غذا ساز هست که قشنگ ریز خرد می‌کنه.


اگه خواستید پیاز رو هم خرد کنید و بریزید تو مخلوط کن که ریز تر بشه.
بلغور را میتونید از ۱ روز قبل خیس کنید.
گوجه فرنگی هارو هم ریز خرد می‌کنیم و همه ی‌ مواد را باهم مخلوط می‌کنیم.و روغن زیتون و آب لیمو و مقداری نمک اضافه می‌کنیم.
به همین راحتی‌ و در ظرف مورد نظر سرو می‌کنیم.


این سالاد با کباب خیلی‌ خوشمزست.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

salam
hamoon salade shirazie ke jafari dare are?

Ashpaz گفت...

دوست عزیز نمیشه اینطوری گفت چون ،نه خیار داره پیاز هم میتونید اضافه کنید بصورت دلخواه هست،بعد اصل این سالاد بلغورش هست،در آخر باید با روغن زیتون و آب لیمو ی تازه مصرف بشه فکر نکنم این انطباق خوبی‌ باشه البته خودم سالاد بلغور دیگه به صورت ابتکاری درست کردم در پست قبلی‌ هست شاید اون بیشتر شبیه باشه.

محبوبه گفت...

سلام
بلغور رو نباید پخت؟ و آیا میشه از بلغور جو استفاده کرد؟ به نظرم باید خیلی خوشمزه و رزیمی باشه.
ممنون

Ashpaz گفت...

محبوبه جان من نپختم اما بپزی بهتره با یکم نمک.بلغور جوو رو نمیدونم ولی‌ فکر نکنم بد باشه اگه رژیم داری حتما امتحان کن خانمی