۱۳۸۹ مهر ۱۰, شنبه

چیکن استراگانف



این غذای خوشمزه را از مامانم یاد گرفتم،بخاطر اینکه ما گوشت قرمز نمی خوردیم مامان با گوشت مرغ درست میکرد ،البته من خودم یک سری تغیرات بکار بردم.ولی‌ حتما توصیه می‌کنم درست کنید مخصوصا برای مهمونی‌‌ها جلوی خاصی‌ داره.


این غذا خیلی‌ راحت هست ولی‌ اگه بخواید سیب زمینیش رو درست کنید زمان برهست اگه برای مهمونی‌ می خواید سیب زمینی‌ رو از روز قبل درست کنید.
البته به نظر من این غذا برای بچه‌ها خیلی‌ مناسب مطمئنم که با اشتها میخورن.
حالا توضیح بدم قشنگ متوجه میشید.


مواد لازم

سیب زمینی‌ حدود۱۰عدد متوسط
سینه مرغ ۱ عدد
پیاز ۱ عدد متوسط
خامه ترش (اگه در دسترس ندارید خامه معمولی‌ استفاده کنید)  ۲قاشق غذا خوری
سس مایونز ۴ قاشق
ماست نصف پیمانه
سس خردل ۱ قاشق سوپ خوری
نمک،فلفل،زرد چوبه و کاری به میزان لازم
آب لیمو به میزان لازم
طرز تهیه
یه نکته بگم اگه این غذا رو می خواید برای شام درست کنید حتما از صبح سیب زمینی‌‌ها را آماده کنید.
سیب زمینی‌ را پوست کنده
  با رنده ریز رنده می‌کنیم
،درون آب سرد قرار میدیم و حدود ۸ بار باید آب سیب زمینی‌ را عوض کنیم که نشاسته ی سیب زمینی‌ گرفته بشه،اگه این کار را نکنید سیب زمینی‌‌ها هنگام سرخ کردن به هم می‌چسبد پس تا میتوانید آب سیب زمینی‌ را عوض کنید و سیب زمینی‌ را بشورید.


بعد از حدود ۸ بار بذارید تا کاملا خشک شود اصلا نباید آب داشته باشد.


و درون ظرف گود و روغن داغ به مقدار کم می‌ریزیم و سرخ می‌کنیم.
خوشمزگی این غذا به همین سیب زمینی‌ هست دیدم خیلی‌‌ها از سیب زمینی‌ خلالی استفاده می‌کنم ولی‌ به نظر من اصلا جالب نمیشه.
اگه این کارهارو انجام بدید سیب زمینی‌‌ها قشنگ و کاملا از هم جدا می‌شه مثل این تصویر در غیر این صورت سیب زمینی‌‌ها بهم می‌چسبه و اصلا جالب نمیشه.
من حدود ۲ ساعت زمان گذاشتم تا این سیب زمینی‌‌ها آماده شد وسط کار حواسم رفت به فیس بوک و سیب زمینی‌ هم سوخت تصویرشم گذاشتم که شما ببینید البته اگه بخندید دعا می‌کنم سیب زمینی‌ شما هم بسوزه(شوخی‌ کردم).
این سیب زمینی‌‌ها خیلی‌ حساس هستن حواستون باشه که نسوز و به هم نچسبه.
خلاصه سیب زمینی‌ که آماده شد میریم سراغ مرغ هامون.
سینه مرغ را به صورت نوار باریک برش می‌زنیم،هرچی‌ باریک تر باشه بهتره.
پیاز را به صورت باریک خرد می‌کنیم


  درون ماهی‌ تابه تفت میدیم
 بعدش سینه مرغ را اضافه می‌کنیم
  تفت میدیم و نمک،فلفل و کاری و اگه خواستید زرد چوبه اضافه می‌کنیم و تفت میدهیم.تا مرغ مغز پخت بشه می‌تونیم برای ۵ دقیقه در ظرف را ببندیم تا کامل بپزد.
تا مرغ میپزه باید سس را آماده کنیم.ماست مایونز و خردل و خامه ترش را با هم مخلوط می‌کنیم و مقداری کمی‌ آبلیمو اضافه می‌کنیم.
مرغ رو امتحان کنید اگه پخته بود زیر ماهی‌ تابه را خاموش می‌کنیم و سس را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا مخلوط شود.


درون ظرف مورد نظر مرغ را اضافه می‌کنیم
 و سیب زمینی‌ هارو هم روش می‌ریزیم تا کاملا سطحش رو پر کنه.


تا گرم هست سروش کنید،
وای بازم دلم کشید خیلی‌ خوشمزست حتما توصیه می‌کنم امتحان کنید.



۱۶ نظر:

hamkok گفت...

kheili khoob bood , merci

ناشناس گفت...

ممنون، من واقعا این همه اطلاعات در مورد سرخ کردن سیب زمینی خصوصا برای بیف و چیکن استراگانوف رو احتباج داشتم که الان فهمیدم، مرسی مرسی

مریم گفت...

وای مرسی درست میکنم

marjan گفت...

salam
dastet dard nakone yasaman joon, hatman dorost mikonam

atena گفت...

merce az dastorate khobeton va salighao zerafat kariton man az dastorateton khili estefadeh kardam movafag bashid.

ناشناس گفت...

خیلی‌ جالبه ،،من هر وقت اسم این غذا رو میدیدم یا میشنیدم،،هیچ رغبتی واسه یاد گرفتن یا خوردنش نداشتم،،ولی‌ دستور تورو که خوندم تازه ،،متوجه شدم که چقدر ساده و خوشمزه باید باشه،،ممنونم و حتما درست می‌کنم به خصوص می‌خوام این سیبزمینی‌های خوشمزه رو امتحان کنم

نسترن گفت...

سلام من درست کردم از روی دستور شما
واقعا معرکه شد. دستتون درد نکنه. همه دستورا راحتن و خیلی خوشمزه می شن .مرسییییی

Ashpaz گفت...

نسترن جان خوش حالم که دوست داشتی خانمی،من طعم غذا خیلی‌ برام مهم وقتی‌ یک دستوری رو تاکید می‌کنم درست کنید مطمئن باشید خوشمزست.

Beauty Expert گفت...

merci az in dastore besiar ali. Albateh man vaghti mikhaham in ghaza ro dorost konam va vaght nadaram ke sib zamini ro dorost konam az egg nodle chinese estafedeh mikonam. egg noddle ra mesle pasta dorost mikonam va bad dar taveh ba roghan sorkhesh mikonam ta crispy shavad.

Beauty Expert گفت...

merci az in dastore besiar ali. Albateh man vaghti mikhaham in ghaza ro dorost konam va vaght nadaram ke sib zamini ro dorost konam az egg nodle chinese estafedeh mikonam. egg noddle ra mesle pasta dorost mikonam va bad dar taveh ba roghan sorkhesh mikonam ta crispy shavad.

ناشناس گفت...

man too ye restooran khordam ino va mikhastam dorostesh konam. etelaate daghigh az sosesh nadashtam. rahnamaiiatoon aali bood, merc

ناشناس گفت...

سلام و تشکر فراوان.
یه سوال داشتم.اگه واسه ظهر مهمون داشته باشم و بخوام به سفارش شما سیب زمینی رو شب قبل آماده کنم، کجا بزارمشون؟ ظرف درباز یا بسته؟ یخجال؟ میشه 8 مرحله روشب انجام بدم و سرخ کردنشو بزارم واسه روز مهمونی؟

Ashpaz گفت...

دوست عزیز ببخش اگه دیر جواب دادم اگه سیب زمینی بیرون از آب باشه سیاه میشه میشه از شب قابل سیب زمینی هر سرخ کنی و فردا ظهر که گوشت را آماده کردی بدی روش .تازه راحت تر هم هست خونتون هم بو ی سرخ کردنی نمیگیره.
اگه سوالی بود در خدمتم

مریم گفت...

سلام خانومی...خسته نباشی....من این غذای خوشمزه رو درست کردم....عالی شد..من چند جا این غذا رو خورده بودم که با سس سفید درست کرده بودن اما این سسی که شما گفتی کاملا متفاوت بود از سس سفید و خیلی هم خوشمزه تر...
حالا تصمیم گرفتم هفته آینده که مهمون داریم براشون درست کنم...فقط یه سوالی داشتم...من اگه بخوام قبل از اومدن مهمونا غذارو آماده کنم و موقع سرو داغش کنم سسش خراب نمیشه؟چون مایونز داره؟حالا چه روی گاز چه ماکروفر؟
یه خواهشم داشتم...میشه دستور تهیه بیفش رو هم بذاری برامون...چون بیف استروگانفش رو هم من با سس سفید خوردم....
ممنون میشم عزیزم

Ashpaz گفت...

مریم عزیز .من بخاطر اینکه خیلی علاقه به گوشت قرمز ندارم درست نکردم اما چشم حتما.برای مهمونی هم موادش رو درست کن بعد بزار گرم بشه مشکلی نداره ولی اگه برای شام هست ظهر آماده کن اما حتما سیب زمینی رو جدا بزار شب که خواستی سرو کنی مایه رو گرم کن و سیب زمینی رو بریز روش هیچ مشکلی نداره. خانومی امیدوارم مهمونی خوبی داشته باشی

مریم گفت...

یاسمن عزیز سلام...روزت مبارک خانوم گل...مرسی از راهنماییت..دیشب مهمونی داشتیم و من این غذای خوشمزه رو درست کردم...نمی دونی همه چقدر تعریف کردن و دستور سسشو خواستن ازم...
واقعا دستت درد نکنه