۱۳۸۹ مهر ۹, جمعه

سالاد بلغور گندم

می‌خواستم تبوله درست کنم،اما از خودم ابتکار به خرج دادم بخاطر همین این سالاد تبوله نیست،ابتکار من هست.
البته میگم چه‌جوری تبوله درست کنید که اگه خواستید استفاده کنید.
تبوله یکی‌ از سالاد‌های معروف عربی که خیلی‌ هم طرفدار داره.و بخاطر جعفری زیاد خیلی‌ هم خاصیت داره ،اگه از طعم جعفری خوشتون میاد حتما امتحان کنید.


مواد لازم

بلغور گندم
گوجه فرنگی‌
خیار 
پیاز برای تبوله از پیازچه استفاده کنید


جعفری
لیمو
نمک،فلفل
روغن زیتون
طرز تهیه
باید بلغور گندم را از شب قبل در آب و یکم نمک خیس کنید.
خیار را خرد کرده(اگه خواستید تبوله درست کنید نیاز به خیار ندارید)،تخم گوجه هارو در میاریم و ریز خرد کرده
و پیاز را خرد می‌کنیم.


جعفری به مقدار زیاد ساطوری خرد می‌کنیم،باید از جعفری زیاد استفاده کنید بیس اصلی‌ این سالاد با جعفری هست مخصوصا برای تبوله.
آب بلغور گندم را میگیریم و در ظرف مورد نظر همهٔ مواد را باهم مخلوط می‌کنیم،لیموی تازه را آب میگیریم همراه با کمی‌ نمک و روغن زیتون مخلوط می‌کنیم.


به همین راحتی‌ یک سالاد خوشمزه و جدید نوش جان می‌کنیم.
تشکر می‌کنم از شهره عزیز بخاطر دستور تبوله،اما خودم یکم تغییرش دادم.
من خیلی‌ از جعفری استفاده نکردم ولی‌ اگه میخواید تبوله درست کنید در نهایت باید این شکلی‌ بشه همونطور که گفتم قسمت اصلی‌ این سالاد از جعفری تشکیل می‌شه.خیار هم نداره که من به صورت دلخواه اضافه کردم.باید ذکر کنم این عکس رو از اینترنت پیدا کردم که نشون بدم شکل نهایی تبوله به چه شکل هست.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

balghoor zorat ham mishe?

Ashpaz گفت...

دوست عزیز فکر نکنم بشه ،من امتحان نکردم اما شما میتونید به مقدار کم امتحان کنید شاید نتیجه داد و خوب شد.

مریم گفت...

مرسی یاسمن جان چه عالی و راحت فقط یک سئوال میشه از بلغور جو استفاده کرد

Ashpaz گفت...

مریم عزیز من تا خودم چیزی رو امتحان نکنم نمیتوانم به طور قطعی جواب بدم حالا شما امتحان کن اگه خوب شد به منم بگو خانمی.

ناشناس گفت...

عزیز جان ممنو نم از تمام زحمتهای شماکه در این وبلاگ کشیدید