۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

دسر انجیر

بعضی‌ دسر‌ها فقط خوشمزه نیستند گاهی اوقات شمارو یاده یه مزه خاص میندازن که با کلی‌ خاطره همراه هست،من این دسر خیلی‌ خیلی‌ خوشمزه را اولین بار وقتی‌ کوچیک بودم خونه ی عمم خوردم این دسر خوشمزه را از عمم  یاد گرفتم که دستپخت خیلی‌ خوبی‌ دارن،بهر حال خوردن این دسر علاوه بر طعم خوشمزه اش برای من همراه با یاد آوری دوران بچگی هست.طعم دارچین با خامه فوق‌العاده هست ،یک بار درست کنید مشتری دائمیش میشید.




مواد لازم

من مواد دقیق را نمینویسم چون بستگی به خودتون میتونید موادش را کم یا زیاد کنید.
انجیر
خامه
دارچین
خلال پسته
اگه مثل من اینجا خامه ی فرم گرفته ندارید به این مواد نیاز دارید
پودر قند
پودر خامه
طرز تهیه
انجیر را از شب قبل در آب خیس می‌کنیم.
خامه هایی اینجا متأسفانه مثل ایران نیست و همینطور می‌بینید مثل شیر حالت مایع رقیق هست
 و باید حتما با پودر خامه 
و پودر قند مخلوط کنم
 و آنقدر با همزن بزنیم که به این حالت در بیا آید.



یه نکته بگم برای اینکه بخواید خامه زود فرم بگیره حتما باید سرد باشه میتونید ۱ ساعت قبل بذارید درون فریزر که کاملا سرد بشه.اما اگه در ایران هستید دیگه پودر خامه لازم نیست،خامه را با یکم پودر قند با همزن بزنید تا یکم سفت بشود.


بعد انجیر‌ها را از آب بیرون میریم،پسته و دارچین را اضافه می‌کنیم بستگی به خودتون میتونید کم یا زیاد اضافه کنید ولی‌ من چون عاشق طعم دارچین تو این دسر هستم زیاد استفاده کردم.


همه ی‌ مواد را باهم مخلوط می‌کنیم و در ظرف مورد نظر می‌ریزیم و حدود ۷ ساعت باید بذاریم در یخچال که کاملا خنک بشه .البته من طاقت نیاوردم و زودتر رفتم سراغشون.میتونید با دارچین و یا خلال پسته بستگی به سلیقه ی خودتون تزئین کنید و سرو کنید.
برای میز مهمونی‌ دسر شیک و خشمز‌ه ای هست تاکید می‌کنم این دسر را از دست ندید.


این عکسرو با این گل زیبا انداختم دیدم حیف از این گل زیبا و خوش بو عکس یادگاری نداشته باشم:)

۴ نظر:

marjan گفت...

salam
che inja sooto koor shode, hatman saret kheili sholooge yasaman jan

ناشناس گفت...

yasaman banou
man salhast ke ba hamin khameh ravan va sahne fest didam kar mikonand, ke hargez mesle khameh iran nist, sauer sahne ham ke torsh hast, vali man b jaye inha Creme Fresh ra nazdik tarin noe b khameh irani midanam, ta b hal roye torte haye amadeh gozashtam ba shekr va ham nazade form nagarafte, az jahate maze mesle iranish hast.
Armin- Dortmunder

Ashpaz گفت...

armin jan merci az comment khobet hatman az rahnamey shoma estefade mikonam.

leila گفت...

salam yasaman jan, mamnun az babate dasture in desere khoshmaze, manam ino shiraz khuney nastaran junina khorde budam va kheliy khosham umade bud..daste amme khanum dard nakone ke hamchin deseriro yade hame dadan.