۱۳۸۹ مهر ۱۴, چهارشنبه

ناگت مرغ



و اما ناگت مرغ،وای خیلی‌ خوشمزه و راحت و در ضمن سالم بود،جائی‌ همگی‌ شما سبز،این دستور برای مهمونی‌‌های بچه‌ها و جشن تولدها و همچنین شام خودتون خیلی‌ مناسب و خوشمزست،حتما امتحان کنید من هروقت از یک دستور غذایی خوشم بیاد تاکید می‌کنم حتما درست کنید چون مطمئن هستم پشیمون نمیشید.من بعضی‌ وقت‌ها ناگت آماده می‌خریدم دیشب فهمیدم چه اشتباهی‌ کردم حالا مراحلش رو میگم ببینید چقدر راحت و ساده هست.این دستور هم من از مامان نازنینم یاد گرفتم که واقعا خیلی‌ راحت و خوشمزه بود.

مواد لازم

سینه مرغ نپخته یا گوشت مرغ چرخ کرده ۲۰۰ گرم
سیر  ۱حبه
پنیر پیتزا (من از گودا و پارمیزان استفاده کردم) ۱ پیمانه

نمک ،فلفل
پودر سوخاری
طرز تهیه
اگه مرغ چرخ کرده دارید که خیلی‌ راحت اگه نه که سینه مرغ را با یک حبه سیر درون غذا ساز می‌ریزیم و پنیر پیتزا و فلفل را هم اضافه می‌کنیم


بخاطر اینکه پنیر پارمیزان شور هست من نمک اضافه نکردم حتما نمک را چک کنید که خیلی‌ شور نشه.،و یک خمیر به این شکل به دست میریم.
درون کیسه کرده و آنرا با وردنه باز می‌کنیم بر اساس تجربه اگه ضخیم باشه بهتر هست بعد برای حدود ۳۰ دقیقه در یخچال می‌گذاریم.


بعد با هر قالبی که خواستید میتونید قالب بزنید،
من از قالب ستاره ،گرد و قلب استفاده کردم حتا این کار را میتونید بدید بچه‌ها انجام بدم چون کار خیلی‌ جالبی‌ می‌شه مطمئن باشید وقتی‌ بچه هارو در غذا پختن شریک بکنید حتما آن غذا را با علاقه خاصی‌ میخورن،.یه نکته بگم من از قالب های سایز کوچک استفاده کردم و وقتی‌ هم سرخ کردم کوچک شد شما بستگی به سلیقه ی خودتون میتونید کوچیک یا بزرگ درست کنید.
حالا برای سرخ کردن مامانم گفت پفک رو پودر کن و مرغ هارو با پودر پفک کاور کن.
اما من اینجا پودر پفک نداشتم و از آرد سوخاری استفاده کردم مرغ هارو آغشته به آرد سوخاری کردم


 و در سرخ کن سرخ کردم.و با سیب زمینی‌ و سبزیجات آب پز میل نمودیم.


حتما امتحان کنید.نوش جان.

۸ نظر:

marjan گفت...

mishe az panire pitza ham estefade kard?

Ashpaz گفت...

مرجان عزیز،مطمئناً می‌شه من که نوشتم عزیزم.ولی‌ حتما از پنیر باید استفاده بشه ولی‌ مهم نیست چه نوع پنیری باشه

hamkok گفت...

لایک

مریم گفت...

یاسمن عزیز
مرسی چه دستور آسان و راحتی داره
ضمنا من کوفته و چیکن استرگانف درست کردم عالی شد
متشکرم.

marjan گفت...

mersi

ناشناس گفت...

yasaman khanum kam peyda, delemoon tang shode be khoda

niloo گفت...

Yasaman jan mersi baraye avalin bar dorost kardam kheyli fogholade bod,ba ejazeye shoma shar mikonam

ناشناس گفت...

سلام مرسي درست كردم عالي شد مزشم خيلي خوب بود