۱۳۸۹ آبان ۴, سه‌شنبه

کاپ کیک با شکلات چیپسی

کلی‌ وقت بود ظرف مافین رو خریده بودم ولی‌ فرصت نمیکردم که درست کنم ،البته در زمینه کاپ کیک تجربه اولم بود و باید بگم که خیلی‌ عالی‌ شد،من که خیلی‌ دوست داشتم حتما امتحان کنید.



مواد لازم

تخم مرغ ۲ عدد
روغن مایع۱/۲ پیمانه
شیر ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر /۲ قاشق چای خوری
شکر ۱/۲ پیمانه
وانیل ۱ قاشق چای خوری
پوست لیمو ۱ قاشق چای خوری یا ۱قطره عصاره لیمو
کنجد به صورت دلخواه
آرد ۱ پیمانه و ۲/۳ پیمانه
شکلات چیپسی نصف پیمانه
نمک نصف قاشق چای خوری
طرز تهیه
فر‌ را در درجه حرارت ۱۸۰ روشن می‌کنیم.
یکی‌ یکی‌ تخم مرغ هارا اضافه کرده و هم می‌زنیم بعد شکر را اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم به صورتی‌ که کرم رنگ و کش دار بشه. 


پوست لیمو یا عصاره لیمو (من عصاره) استفاده کردم البته بیشتر از ۲قطره نریزید تلخ می‌شه روغن و شیر را اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم.
آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک می‌کنیم و به بقیه مواد اضافه می‌کنیم و اندازه‌ که فقط مخلوط بشه با هم زن هم می‌زنیم اگه خیلی‌ هم بزنید پفش میخوابه.
در نهایت شکلات چیپسی هارو اضافه کرده و با همزن خاموش هم می‌زنیم .
درون ظرفمون کاغذ میذاریم و مواد رو حدود ۲/۳ اضافه می‌کنیم و روی سطحش رو کنجد می‌ریزیم.


خیلی‌ خوشمزست امیدوارم امتحان کنید و دوست داشته باشید.

۷ نظر:

shohrehbagheri.persianblog.ir گفت...

حتما که عالی میشه . دستت درد نکنه با این کارهای قشنگت عزیزم .باید حتما درست کنم .همیشه شادو سربلند باشی عزیزم همیشه دوست دارم .شهره

ناشناس گفت...

احتیاح به بکینگ پودر نیست؟

Ashpaz گفت...

نوشتم که لازم داره و باید با آرد مخلوط کرد.

ناشناس گفت...

مشکل من دستورکیک نیست مشکل من تایپ عددهای کسریه که درست نمی نویسید در بعضی از برنامه های کامپیوتر باید کسر را برعکس بنوسید مثلا یک دوم رادویکم وارد کنیدتا یک دوم شود وبهتره فارسی بنویسید تامشکلی پیش نیاد.

Ashpaz گفت...

دوست عزیز من با گوگل کروم فارسی تایپ میکنم منظورم از ۱/۲ یعنی نصف پیمانه هست نمیدونم مشکل شما کجاست اگه راهنمایی بیشتری می خواستید بگید کمک کنم.

sara گفت...

salam
emroz sobh man in dastor ro dorost kardam va alee shod,dastet dard nakone.

فريده گفت...

ياسمن جان اين دستور هم خيلى عالى بود، مرسى 3>