۱۳۸۹ شهریور ۲۶, جمعه

لازانیا سیب زمینی‌



چند روز پیش رفته بودم خرید چشمم به یک مجله آشپزی افتاد که خیلی‌ غذا‌ها و شیرینی‌ جات هایی خوشمزه ی یاد داده بود البته من از رو عکسش‌ که دیدیم به نظرم رسید خوشمزه باشه ،با اینکه به زبان آلمانی‌ بود ولی‌ نتونستم از این مجله بگذارم و خریدم ،دیشب اولین غذاشو درست کردم و نتیجه عالی‌ شد البته یک تغییرات جزیئ خودم پیاده کردم ولی‌ بازم نتیجه خوب بود .آلمانی‌‌ها به سیب زمینی خیلی‌ علاقه دارن هر غذای هم که با سیب زمینی‌ درست می‌کنن سادست و خوشمزه این غذا هم همینطور که از اسمش پیداست بیس اصلیش سیب زمینی هست اگه سیب زمینی دوست دارید پس عجله کنید که این غذا خودش شک نکنید.
من مواد دقیق که تو مجله نوشته بود رو برای شما مینویسم چون من خودم مواد رو کم و زیاد کردم.

مواد لازم


سیب زمینی ۷۵۰ گرم
گرجه فرنگی‌ ۳۰۰ گرم
خامه ۱۵۰ میلی‌ لیتر
کره ۲ قاشق غذا خوری
آرد ۲ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا ۵۰ گرم البته اگه دسترسی به  پنیر emmentaler  داشته باشید بهتره
گالینا بلانکا سبزیجات ۱ عدد
کالباس ۱۵۰ گرم
شیر ۳۵۰ میلی‌ لیتر
سبزیجات ،نخود فرنگی‌ هویج ۱۰۰ گرم
زیتون به صورت دلخواه
نمک،فلفل،به میزان لازم
طرز تهیه


سیب زمینی‌ هارو آب پزمی‌کنیم (من اینکارو در میکرو فر‌ انجام میدم )میذاریم خنک بشه،تا این سیب زمینی‌‌ها خنک می‌شه میریم سراغ درست کردن سس.
در یک ماهی‌ تابه گود کره را می‌ریزیم وقتی‌ آب شد آرد را اضافه می‌کنیم و با ویسک هم می‌زنیم
و آرام شیر را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم
 ودر گالینا بلنکا رو هم اضافه می‌کنیم همینجا یه نکته بگم (من این از پودر سوپ سبزیجات استفاده کردم)
بعد بقیهٔ شیر را اضافه می‌کنیم و درنهایت خامه می‌ریزیم بعد یکم از سس را بچشید چون بعضی‌ موقع‌ها شور هست و احتیاج به نمک نداره و به دلخواه فلفل یا آویشن اضافه کنید.
 و وقتی‌ که سس به حالتی رسید که نه غلیظ بود نه رقیق زیر گاز رو خاموش کنید چون سس ما آماده هست.


این سس خیلی‌ خوشمزست اگه گالینا بلانکا یا حتی سوپ سبزیجات اضافه نکردید می‌شه همون سس بشامل معمولی‌،ولی‌ خوشمزگی این لازانیا به این مدل سسش هست از من گفتن بود .
سیب زمینی‌ و گرجه‌ها رو حلقه حلقه کنید .


زیتون‌ها رو هم از وسط نصف کنید چون قشنگ تر می‌شه.
همه ی‌ مواد رو که آماده کردید نوبت چیدن تو ظرف میرسه ،اول از همی یه لایه نازک سس را ته ظرف بریزید
 بعد سیب زمینی‌ هارو روش بچینید،
حالا بستگی به خودتون داره اگه میخواید سیب زمینی‌‌های بیشتری استفاده کنید کنار هم بچینید و ظرفتون رو پر کنید اصلش اینه که همه ی‌ ظرف پر بشه ولی‌ من چون مقدار کم می‌خواستم درست کنم ظرفمو پر نکردم،بعد کالباس هارو حالت رولی میذاریم رو سیب زمینی ها
 بعد گرجه فرنگی‌ بعد سبزی جات و در نهایت یک لایه دیگه سیب زمینی‌،بعد بقیهٔ سس را میزیرم
 و در آخر پنیر پیتزا رنده شده
  میذاریم تو فر به مدت ۳۰ دقیقه درجه حرارت ۱۸۰ سانتیگراد و چند دقیقه هم میذاریم قسمت بالای فر‌ که روی پنیر برشته بشه.





بخاطر گرسنگی بیش از اندازه معده ،فرصت برای تزئین نشد شما میتونید با سس کچاب تزئین کنید.

این لازانیا خیلی‌ خوشمزه هست پیشنهاد می‌کنم حتما درست کنید.

۹ نظر:

Mohsen گفت...

baba in kare, baba vared, baba balad, baba ashpaz, baba hame kare, baba gorosne, baba jooooon.
harf nadasht,ziba, manteghi va matin

ناشناس گفت...

سلام ،این کازابلانکا !!!!!!!!!!!!!در آلمان اسمش چی؟مشابهش از چی میشه استفاده کرد؟و از چه کالباسی
بهتره استفاده کرد؟ از کلام ساده و خودمونیت ممنون،احساس خوبی میده.سرشار از انرژی مثبت هستی.درود بر تو.موفق باشی.

Ashpaz گفت...

دوست عزیز کازابلانکا تو آلمانی‌ همون brühe هست که همه‌جا میتونی‌ تهیه کنید تو دستورش نوشته بودGemüsebrühe
من کالباس پرنده جات میخرم ،شما دیگه هر مدلی‌ دوست داری میتونید استفاده کنی‌،امیدوارم درست کنی‌ و دوست داشته باشید
سؤالی بود در خدمتم

neda گفت...

salam.man be tore etefaghi in dastore shoma ro didam va daghighan roze mehmoonim gozashtam.hame khosheshoon omad va man kheili bara shoma doa kardam ke dastore khoobi gozashte boodid.akhe aksare dastora ajib gharibe va man vaghti dorost mikonam aslan khoshmaze nistan .man ba koktele paniri dorost kardam kheili khoob shod.bazam mamnoonam.

neda گفت...

zenan mishe lotf konid oon dastorati ke midoonid mesle in bara mehmooniha khoobe bezarid va moshakhas konid ke az gozashtaneshoon pashimoon nemishim :))) akhe mikham bazam bedoone hich emtehani roo dastoorate shoma ghazahaye mehmoonim ro entekhab konam.

Ashpaz گفت...

ندا جان مرسی‌ عزیزم ،خوش حالم که درست کردید و راضی‌ بودید،من غذاها ی زیادی رو آموزش دادم یکی‌ از جدید‌ترین خوراک هایی که آموزش دادم و خیلی‌ هم خوشمزست چیکن استرگانف هست که اگه دقیقا بتونید همین مدل سیب زمینی‌ که آموزش دادم رو درست کنید خوراک فوق‌العاده‌ای هست و برای مهمانی خیلی‌ هم شیک می‌شه،همیشه اگه یک غذای خوشمزه و زیبا باشه ذکر می‌کنم که این رو حتما برای مهمونی‌ یا بچه‌ها درست کنید.مرسی‌ عزیزم برای کامنت اگه سوالی داشتی در خدمتم.

maryam گفت...

dastet dard nakone, man ham dorost kardam kheili khoshmaze shod. mersi

رها گفت...

سلام و تشکر از غذاهای خوبتون ..خامه وقتی تحت حرارت قرار میگیره هیچ مشکلی براش پیش نمیاد؟

Ashpaz گفت...

نه رها جان عزیزم مشکلی‌ نداره،خامه‌ای که من اینجا استفاده می‌کنم مثل شیر میمونه من تاحالا هیچ مشکلی‌ نداشتم،امیدوارم درست کنی‌ دوست داشته باشی‌