۱۳۸۹ مهر ۴, یکشنبه

سبزی پلو با ماهی‌



از وقتی‌ هوا پاییزی شده منم حوصله ی هیچ کاری ندارم الان ۳ روز پشت سر هم داره بارون میاد.بارون زیاد دیگه نه رمانتیک هست نه باعث تمیز شدن هوا می‌شه،بنظر من هرچیزی تعادلش خوبه.
بگذریم بهر حال زندگی ادامه داره،و باید خودمون رو به شرایط وفق بدیم.
امروز میخوام این ماهی‌ رو که همین الان درست کردم رو آموزش بدم،راستش من خودم زیاد ماهی‌ دوست ندارم و باید طوری تهیه شده باشه که اصلا بو نده،این روش رو که یاد میدم مخصوص کسانی‌ هست که مثل من از بوی ماهی‌ خوششون نمیاید،خیلی‌ راحت و در عین حال خشمزست.



مواد لازم


پودر گوجه فرنگی‌ که خودش تشکیل شده بود از فلفل،پاپریکا،رزماری
پیاز
آبلیمو
نمک فلفل
ماهی‌ فیله شده
آرد
کاری
زرد چوبه
پودر لیمو عمانی


طرز تهیه

پیاز را رنده می‌کنیم.و به روی فیله‌ها میمالیم.


چاشنی‌ گوجه فرنگی‌ و مقداری فلفل و کمی‌ نمک وپودر لیمو عمانی را به همه ی فیله‌ها میمالیم ،و در آخر اندازهٔ ی ۲ قاشق آبلیمو می‌زنیم و روی ظرف را میپوشانیم و به مدت ۳ ساعت درون یخچال می‌گذاریم.


در همین مدت برنج را آماده می‌کنیم،اگه می‌خواهید سبزی پلو درست کنید از سبزی شوید،جعفری و ترخون استفاده کنید،من چون دسترسی به سبزی تازه ندارم از سبزیجات خشک استفاده می‌کنم.
در یک بشقاب حدود ۳ قاشق آرد را با مقدار کمی‌ زرد چوبه و پودر کاری مخلوط می‌کنیم و کنار میگیزریم.


ماهی‌ هارا از یخچال خارج می‌کنیم و هرکدام از فیله هارا درون مخلوط آرد زده و آرد اضافی را میگیریم
 و درون روغن داغ سرخ می‌کنیم.


خیلی‌ راحت و در عین حال خوشمزه،میتونید با سالاد شیرازی و ترشی میل کنید.


جای همه ی‌ دوستان سبز.

۷ نظر:

ناشناس گفت...

doste aziz mesha esme mahi sho begin akhe enja tanawo mahi zeyade namidonam kodom khobe . merci

Ashpaz گفت...

دوست عزیز من اینجا اسم ماهی‌ رو از آلمانی‌ ترجمه به فارسی کردم شد گربه ماهی‌؟!خودم هم تعجب کردم شما از هر ماهی‌ که دوست دارید با این روش میتونید استفاده کنید مهم نیست .این روش خیلی‌ راحت و در عین حال خوشمزه هست.

ناشناس گفت...

jeddi gorbe mahiiiiiiiiiiiii?
ooooghhhh

Ashpaz گفت...

من خودم هم تعجب کردم نمیدونم واقعا ولی‌ فکر نمیکنم چون گوشتش لطیف و خوشمزه بود:D

ناشناس گفت...

یاسمن جان سادگی کلام و صداقتی که در نوشته هاتون هست خوشمزگی غذا را دو چندان می کنه ...موفق باشید
راستی از کدوم شهر المان هستید
با سپاس هستی

Ashpaz گفت...

من شرق آلمان هستم ،شما هم آلمان زندگی می‌کنید؟

ناشناس گفت...

بله من دوسلدورف هستم