۱۳۸۹ شهریور ۳۱, چهارشنبه

لازانیا ی گوشت

تاحالا دختر آنقدر بی‌ جنبه دیده بودید،میگید کی‌? خودمو میگم ،آخه بگو دختر یکی‌ دیگه دلش لازانیا میکشه اونوقت تو هم هوس لازانیا میکنی‌.
قضیه اینه که دیروز تو فیس بوک یکی‌ نوشته بود کاش الان لازانیا داشتم ،من که تو کتاب خانه دانشگاه نشسته بودم(آره درست نوشتم کتاب خانه هرکی‌ درس میخونه بنده فیس بوک کار می‌کنم اینم به دلیل اینکه اینترنت خانه سرعتش خیلی‌ کمه)،بهر حال گفتم آخ که منم لازانیا می‌خوام شام باید لازانیا درست کنم،همون موقع یه سرچی زدم تو اینترنت که یه دستور جدید پیدا کنم،یه دستور پیدا کردم متفاوت تر از همیشه زود راه افتادم رفتم خرید اومدم  و دست به کار شدم و در نهایت نتیجه عالی‌ شد.البته من در دستور اصلی‌ یک سری تغیرات انجام دادم ولی‌ کلا بیس کار یکی‌ بود.



مواد لازم(مواد را خودتون میتونید کم و زیاد کنید)


لازانیا ۱۲ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
قارچ
فلفل دلمه ای
پنیرmozzarella  
گوجه فرنگی‌
پنیر پارمیزان
جعفری ساطوری شده
تخم مرغ ۱ عدد
پنیر cottage (کسانی‌ که در آلمان هستن hüttenkäse )

نمک ،فلفل ،زرد چوبه
پیاز ۱ عدد متوسط
سس گوجه فرنگی‌


طرز تهیه
اول از همه بگم این پنیر cottage که نوشتم نمیدونم در ایران هست یه نه این پنیر یه چیزی شبیه خرده پنیر هست به صورت دانه ریز پنیر .
اول پیاز‌ها را نگینی خرد کرده و درون مقداری روغن تفت میدیم وقتی‌ طلائی شد گوشت را اضافه می‌کنیم و مقداری زردچوبه،نمک و فلفل اضافه می‌کنیم وقتی‌ سرخ شد رب گوجه فرنگی‌ را اضافه می‌کنیم و وقتی‌ کاملا مخلوط شد آنهارا کنار میذاریم.


قارچ‌ها و فلفل دلمه ای‌ها را خرد کرده.گوجه هارا خورد کرده و کنار میذاریم
لازانیا هارا در آب جوش می‌ریزیم مقداری نمک اضافه می‌کنیم بعد از اینکه نرم شد درون صافی می‌ریزیم و مقداری آب سرد روش می‌ریزیم.
یه نکته بگم من در آلمان وقتی‌ لازانیا میخرم روش نوشته که احتیاج به پختن نداره من یک بار در آب جوش پختم و خیلی‌ بعد شد پس اگه نوع لازانیا طوری هست که نباید پخت نپزینش بر اساس تجربم میگم که بد می‌شه میتونید آنقدر سس گوشتتون رقیق باشه که همهٔ لازانیا رو بگیر و نرم بشه اگه هم سس خیلی‌ نبود در نهایت اندازه‌ نصف استکان شیر به لازانیا اضافه کنید این کار باعث می‌شه که نرم بشه و طعمش هم خوبه، این کاری هست که من همیشه انجام میدم و خیلی‌ هم خوب می‌شه.
در ظرف دیگر پنیرcottage را با یک عدد تخم مرغ که داشتیم مخلوط می‌کنیم و کنار میذاریم.(اگه لزنیتن بیشتر از این تعداد بود از تخم مرغ و پنیر بیشتری استفاده کنید)جعفری هارا با مواد مخلوط می‌کنیم.



فر‌ را در درجه حرارت ۱۹۰ سانتیگراد ۳۷۵ ف‌‌‌ روشن کنید.
حالا موقعی‌ چیدمان میرسه.
ظرف مورد نظرتون رو مقداری چرب کنید و یه لایه نازک از گوشتتون رو بریزید کف ظرف.
اشتباهی‌ که خیلی‌ از ما انجام میدیدم اول یه لایه لازانیا میذاریم که این اشتباه هست اول یه لایه گوشت باید بریزیم و بعد لایه های لازانیا رو میچینیم روش،بعد دوباره از مواد گوشت اضافه می‌کنیم مقداری از فلفل دلمه‌ای ,قارچ,گوجه ها
 وبعد مقداری از مخلوط تخم مرغ و پنیر و در آخر mozzarella ،بعد دوباره یک لایه لازانیا میچینیم روش این کار را تا پایان انجام میدیم
 لایه آخر را لازانیا میذاریم روش را فقط با mozzarella  ،مخلوط پنیر با تخم مرغ و پنیر پارمیزان میپوشنیم.


میتونید بین لایه‌ها آویشن بریزید.
روی ظرفمون رو فویل میکشیم و به مدت 25 دقیقه میذاریم در فر باشه
بعد فویل را بر می‌داریم یه ۲۵ دقیقه دیگه صبر می‌کنیم،در نهیات اگه روش برشته نشده بود یکم قسمت بالای فر بزارید تا برشته بشه و نوش جان کنید.


خیلی‌ خیلی‌ خوشمزه هست حتما درست کنید.




من از اینجا یاد گرفتم










۳ نظر:

marjan گفت...

salam
man chand rooz pish kolli havase lazania karde boodam
kash az khoda ye chize dige mikhastam, hatman dorost mikonam azizam
merciiii

بنفشه گفت...

ممنون از دستورتون ، به نظر راحت و خوشمزه میاد
باید درست کرد و امتحان کرد

zibaz landan a گفت...

salam man 2 roze ke sayte shoma ro to enternet didam kheyli khosh
am omad dokhtaram hamishe migoft ke lazaniya dorost kon vali man balad nabodam diroz to sayte shoma didam be in khobi tozih dadeh bodid koli dokhtaram khosh hal shod emroz mikham dorost konam az shoma mamnonam chon dokhtaramo khosh hal kardid azizam