۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

گل رز

سلام به همه ی‌ دوستان گلم ،بعد از مدتها فرصت شد که دوباره پست بذارم،دیگه وقتی‌ مهمونم رفتن خونمون ساکت و آروم شد مثل قبلاً و تنها دل خوشی‌ من همین آشپزی که خودمو سرگرم کنم.
این گل رز‌ها را هم تقدیم می‌کنم به تک تک شما دوستانم،اگه هم دوست داشتید میتونید بخورید آره درست نوشتم اینا خوردنی هستن و برای تزئین کیک استفاده میشن.
خیلی‌ وقت بود می‌خواستم درست کنم ولی‌ رنگ ویلتون نداشتم،هرجا رو گشتم نبود خلاصه آقای همسر ۱۰ رنگش را پیدا کرده و برام خرید و من از همین امروز رفتم سراغشون .
فعلا این گل هارو درست کنید تا بعد بگم می‌خوام با این گل‌ها چکار کنیم.

مواد لازم

رنگ ویلتون قرمز و سبز
پودر قند
خمیر مارزیپان
طرز تهیه
اول از همه بگم درست کردن خمیر مارزپین خیلی‌ سخته من خودم آماده استفاده می‌کنم و تاحالا درست نکردم .هدف از این پستم آموزش گل رز بود نه مرزیپان بهر حال اگه میخواستید خودتون درست کنید بگید که یه سایت خوب بهتون معرفی‌ کنم.
یه تکه از خمیر را بر می‌داریم

مقدار خیلی‌ کم از رنگ قرمز ویلتون اضافه می‌کنیم حالا بستگیبه خودمون داره بخوایم صورتی‌ بشه یا قرمز مقدار رنگ تفاوت داره.

وقتی‌ رنگ رو اضافه کردیم قشنگ مخلوط می‌کنیم مثل خمیربازیدوران بچگی‌ میمونه اونقدر ورز میدیم که همه ی‌ رنگ در خمیر پخش و یک دست بشه.

بعد سطح کارمون رو پودر قند می‌ریزیم
 ین کار باعث می‌شه که خمیر به سطح کار نچسبه بعد با کمک وردنه خمیر را صاف می‌کنیم قطرش نه خیلی‌ نازک باشه نه خیلی‌ کلفت بعد با قالب کوچیک گرد قالب می‌زنیم،

یک تکه کوچیک از خمیر را بر می‌دریم گرد می‌کنیم و مثل یک قطره اشک در میریم،فقط کافی یکم دستمون رودر انتهأی خمیر گرد شده فشار بدیم.

بعد خمیر هایی قالب زده را با کارد بر می‌دریم و دور اشک میپیچیم همین کار را تا پایان انجام بدیم بزرگی‌ و کوچکی گل‌ها دست خودتونه هرچی‌ بیشتر گلبرگ بذارید بزرگ تر می‌شه اگه چسبناک بود نوک انگشتنو رو بزنید توی آب اینطوری راحت تر میتونید به کارتون ادامه بدید،

گول هارو میتونید سر چوب بزنید یا روی سطحی قرار بدید تا خشک بشن بستگی به خودتون داره  من هر ۲ مدلش رو درست کردم تا شما ببینید.
در مورد برگ مثل گل باید یک مقدار خمیر بردارید ولی‌ این بار با رنگ سبز مخلوط کنید ،من قالب ندارم اگه شما قالب دارید می‌تونیم با قالب درست کنید اگه نه وقتی‌ خمیر رو روی سطح کارم پهن کردید با کمک کارد شکل برگ بکشید
  روی برگ رو آروم به شکل گل نقش بزنید و خیلی‌ یواش از روی سطح کار برداید و با کمک آب به گل بچسبونید آب مثل یک چسب عمل می‌کنه.

خمیر مارزیپن را میتونید تا چند ماه درون کیسه و تو یخچال نگهداری کنید و هروقت نیاز داشتید بیارید بیرون و استفاده کنید

مطمئنم شما گل هایی قشنگ تری درست می‌کنید.امیدوارم بتونم جبران نبودن رو بکنم.

۳ نظر:

marjan گفت...

salam
che khoshgele ina, khordanie vaghean?

Ashpaz گفت...

are marjan jon ina hame khordani hastan kheili ham naz o khoshkelan.

ناشناس گفت...

azizam chera jobran? kesi montazere shoma boodeh yani?