۱۳۸۹ شهریور ۲۵, پنجشنبه

آش جو



چند وقت بود می‌خواستم آش جو درست کنم فرصت نمیشد،خیلی‌ تو اینترنت گشتم دستور هایی متفاوتی بود یکی‌ از برنج استفاده کرده بود یکی‌ نکرده یکی‌ از آب گوشت یا مرغ استفاده کرده یکی‌ نکرده بحر حال خیلی‌ دستور هایی مختلفی‌ وجود داشت من خودم این روشی‌ که الان مینویسم درست کردم خیلی‌ هم خوشمزه شد.


مواد لازم

جو خیس کرده ۲ پیمانه
گوشت ۱۰۰ گرم
سبزی آش ۲۰۰ گرم
عدس،نخود ،لوبیا هرکدام ۴ قاشق پخته شده
کشک به میزان لازم
پیاز ۱ عدد
نعنا داغ به میزان لازم
روغن
نمک،فلفل،کاری،زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه
درون ظرف مورد نظر روغن می‌ریزیم و پیاز داغ میگیریم
 وقتی‌ طلائی شد گوشت تکه تکه ریز شده اضافه می‌کنیم و سرخ می‌کنیم .یکم زردچوبه و فلفل و مقداری کمی‌ کاری اضافه می‌کنیم و مقداری تفت میدیم
که سرخ بشه بعد جوها را که از شب قبل خیس کردیم اضافه می‌کنیم .و حدود نیم لیتر آب اضافه می‌کنیم و درظرف را میبندیم تا بپزد حدود نیم ساعت کافی‌  هست بعد که جو و گوشت‌ها پخت موقع اضافه کردن سبزی آش هست اگه سبزی شما خشک هست بهتره که از شب قبل خیس کنید و با یکم روغن تفتش بدید،البته من سبزی خشک بدون خیس کردن اضافه کردم و مشکلی‌ نبود و خیلی‌ خوب شد
 حبوبات را بعد از اینکه سبزی ریختید اضافه کنید
 حدود ۱۵ دقیقه کافی‌ و در آخر سر نعنا داغ بگیرید و مقداری از نعنا داغ را به آش اضافه کنید کشک اضافه کنید ،من حدود ۴قاشق کشک اضافه کردم و یک مقدار هم برای تزئین گذاشتم.وقتی‌ کشک اضافه کردید بچشید اگه نمک آش کم بود اضافه کنید چون بعضی از کشک‌ها شور هستن فلفل آش اگه زیاد باشه خوشمزه تره.
 بعد از ۵دقیقه که کشک مخلوط شد آش ما آمده خوردن هست.تو ظرف مورد نظر بریزید و هر مدل که دوست دارید با نعنا داغ و کشک و پیاز داغ تزئین کنید.


طعم این آش دقیقا مثل آش رشته هست ولی‌ با این تفاوت که بجای رشته از جو استفاده کردیم.
ایندفعه تزینم سبک کوبیسم داره بنظر خودم بامزه شد.امیدوارم درست کنید و دوست داشته باشید.

۴ نظر:

مارال گفت...

سلام
یعنی جو مزه رشته میده؟
مرسی از دستور خوبت
راستی شما تو این وب سایت هم فعالیت میکنید؟
http://www.ashpazbashi.com/

Ashpaz گفت...

مارال جان جو مزهٔ رشته نمیده طعم کلی‌ آش شبیه آش رشته هست،نه عزیزم من اولین باری هست این وبسایت رو دیدم

بیدار گفت...

سلام. منم سبزی رو بدون خیس کردن می ریزم اما یه کم هم اسفناج از این یخزده ها که به شکل گلوله های کوچک هستند می ریزم که طعم سبزی تازه بگیره.

Ashpaz گفت...

بیدار جان امروز به بلاگ شما سر زدم بلاگ خیلی‌ وبلاگ قشنگی داری،منم مثل شما بیکارم اگه خواستی‌ قهوه خونه بزنی‌ از صبح تا بعداز ظهر من هستم:)اون کوچولو‌ها اسفناج هستن من فکر کردم نوعی کلم هست؟