۱۳۸۹ شهریور ۲۸, یکشنبه

براونی

چند مدت پیش که براونی درست کردم گفتم که براونی رسپی‌های مختلفی‌ داره ،ایندفعه این مدل که با پودر کاکائو هست رو درست کردم و چون می‌خواستم برای یه مهمونی ببرم اینطوری تزئین کردم.

خیلی‌ راحت و خوشمزه،شما میتونید برای جشن تولد بچه و یا مهمونی‌ درست کنید و روی میز بذارید و به صورت تک نفره سرو کنید.هم سروش راحته هم خیلی‌ شیک.

من اینهارو برای مهمونی‌ باربیکیو درست کردم و همه دوست داشتن و سروش هم خیلی‌ راحت بود.



مواد لازم


کره آب شده ۳/۴ پیمانه(۱۷۰ گرم)

شکر ۱ پیمانه اگه شرین تر می‌خواین باشه نصف پیمانه دیگه اضافه کنید

وانیل ۲ قاشق مربا خوری

تخم مرغ ۲ عدد

آرد ۳/۴ پیمانه

پودر کاکائو ۱/۲ پیمانه

بکینگ پودر ۱ قاشق

طرز تهیه

فر‌ را در درجه حرارت ۱۸۰ روشن کنید.

تخم مرغ هارو با شکر حدود ۱۰ دقیقه با هم زن می‌زنیم.
باید به حالت کش دار و سفید رنگ بشه،
بعد وانیل را اضافه می‌کنیم و با هم زن هم می‌زنیم.آرد ،بکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط می‌کنیم
و در بقیه مواد الک می‌کنیم و با هم زن می‌زنیم تا مخلوط شود
.کره آب  شده را یواش یواش به مواد اضافه می‌کنیم و با همزن خاموش هم می‌زنیم.

در ظرف مورد نظر کاغذ روغنی میذاریم و مواد رو اضافه می‌کنیم
و به مدت ۲۰ دقیقه میذاریم تو فر‌ بعد از ۲۰ دقیقه با یک خلال دندان یا چنگال امتحان کنید اگه مواد بهش نچسبید براونی شما آماده هست.

وقتی‌ پخت از فر‌ بیرون میریم و به صورت دلخواه برش می‌زنیم.ولی‌ یه نکته بگم اصل براونی بصورت مربع شکل هست.

میتونید از سس شکلاتی استفاده کنید
 و سس شکلات بریزید روی براونی‌ها و نوش جان کنید از من میشنوید براونی داغ داغش خوشمزه هست.


سس شکلات رو تو یه پست جدا توضیح میدم که دسترسی راحت تر باشه چون خیلی‌ استفاده داره.

نوش جان.

۹ نظر:

parisa گفت...

shoma cheghadr honarmandid
merci az dastooraei ke too inja mizarid. man morattab sar mizanam.

بیدار گفت...

سلام. من هم در آلمان زندگی می کنم آدرس این وبلاگو از تو فیس بوک دیدم. من براونیز رو همیشه از این بسته بندی آماده ها می گیرم و درست می کنم اما خیلی دلم میخواد خودم همه کاراشوانجام بدم فقط اینی که شما درست کردی چه فرقی با کیک کاکائو داره؟ براونیز نباید به قول آلمانیا یه کم saftig باشه؟ تو عکس مواد لازمت هم شکلات تخته ای هست اما تو دستورت نیست براونیز شکلات تخته ای لازم نداره؟ ممنون می شم توضیح بدی چون من عاشق این شیرینی ام. فردا هم می خوام بربری با دستوری که دادی درست کنم.

Ashpaz گفت...

بیدار جان من ۲ تا دستور از براونی گذشتم یکیش با شکلت تخته‌ای هست یکیش با پودر کاکائو هست ،عکس این براونی که با پودر کاکائو هست بخاطر این شکلت تخته‌ای گذشتم چون که سس اش رو با شکلت تخته ای درست کردم سس را تو یه قسمت دیگه جدا توضیح دادم که شما راحت تر باشید،هر دو تا دستور خوب می‌شه عزیزم ،هرکدوم به نظرت راحت تر میاد درست کن من خیلی‌ براونی درست می‌کنم این دستور هارو هم که میگم مطمئنم برای بار اول با همین مقداری که گفتم درست کن ایشالا خوب می‌شه خبرش رو به منم بده.

بیدار گفت...

مرسی عزیزم که جوابمو دادی حتما درست می کنم. اما بربری هام اصلا خوب نشدن باید یه چند باری خراب کنم تا لمش بیاد دستم.

ناشناس گفت...

یاسمن عزیز من برونی دوم رو که آموزش دادید درست کردن دو تا مشکل داشت اول اینکه مایع حتی بعد از زدن با همزن صاف نبود و دوم اینکه اصلا پف نکرد و همه کره آب شده در هنگام پخت از قالب خارج شد و داخل فر ریخت من از قالب کمربندی استفاده کردم لطفا من رو راهنمایی کنید . متشکرم

Ashpaz گفت...

دوست عزیزم هیچوقت براونی رو تو قالب کمربندی درست نکن سعی‌ کن در ظرف پیرکس باشه و کافه ظرف را حتما کاغذ روغنی بنداز،قالب کمربندی هرچند همه کاغذ روغنی انداخته باشی‌ ممکن از کنارش بریزه ولی‌ یه روش برای کاغذ روغنی در ظرف گرد دارم که خودم امتحان کردم خیلی‌ خوب بود حتما آموزش میدم ،اما در مورد اینکه میگید یک دست نشد،باید کره را بذاری از قبل هم دمأی اتاق که خیلی‌ سفت نباشه و بعد مواد رو قشنگ با همزن مخلوط کن،مشکل شما فکر کنم این بوده که وقتی‌ آرد را اضافه کردی مواد را قشنگ مخلوط نکردی.این مورد رو رعایت کن حتما خوب می‌شه.

مریم گفت...

سپاس گذارم یاسمن عزیز مرسی از توجه و راهنماییتون

Ashpaz گفت...

مریم عزیز وظیفه من هست سوالات شما رو جواب بدم و امیدوارم بتونم کمکی‌ کرده باشم

ناشناس گفت...

سلام به خاطر آموزش های خوبتون واقعا ممنونم من هروقت کیک شکلاتی یا براونی درست میکنم رنگش تیره نمیشه.یه رنگ شکلاتی خیلی روشن.میشه لطفا بگید ازچه نوع پودر کاکائو یی استفاده می کنید؟یا اگه شکلات تخته ای بخوام چه مارکی خوبه؟