۱۳۸۹ مهر ۱, پنجشنبه

سس سالسا



دنبال یه دستور خوشمزه بودم که همین الان درست کنم و بخورم مخصوصا که امروز هوا آفتابی و گرم،بنا به  گزارش اداره هوا شناسی‌ این آخرین روز گرم امسال هست و رفت تا سال آینده،یاد روز‌های سرد و برفی که میافتم اشکم در میاد.می‌خواستم عصرم را با نشاط سپری کنم که به این فکر رسیدم سس سالسا درست کنم و با چیپس بخورم وای که خیلی‌ چسبید.مخصوصا که همون موقع رادیو فردا یه آهنگ شاد پخش کنه اون موقع دیگه همه چی‌ مهیا می‌شه برای یه عصر پر نشاط.
این دستور رو هم برای شما میزارم شاید شما هم دنبال یه چیزی برای یه عصر پر نشاط باشید .


مواد لازم


گوجه فرنگی‌ ۱ عدد
پیاز کوچیک ۱ عدد
اواکادو ۱ عدد
لیمو ۱ عدد
جعفری یا گیشنیز مقداری
نمک،فلفل


طرز تهیه
گوجه هارو ریز خورد کرده.
پیاز را هم ریز خورد کرده.
اواکادو را از وسعت نصف کرده کارد را وسط هسته می‌زنیم و میاریم بیرون و اونهارو هم ریز خورد می‌کنیم.


همه ی‌ مواد را باهم مخلوط می‌کنیم.آب لیموی تازه را اضافه می‌کنیم نمک و فلفل هم به مقدار کمی‌ اضافه می‌کنیم و یکم جعفری یا گیشنیز ساطوری هم اضافه می‌کنیم.و همه‌رو باهم مخلوط می‌کنیم.


به همین راحتی‌ این سس با چیپس خیلی‌ خیلی‌ خوشمزه می‌شه.


امیدوارم عصر همه ی‌ دوستانم پر نشاط باشه.

۴ نظر:

Mohsen گفت...

salam
be nazare man in be salad shirazi khodemoon shabihe faghat esmesh ye kam soosoolie :d

hale گفت...

یاسمن جان میشه این سالساروپوره کرد و با ناچوس تورتیلا چیپس خورد؟مرسی از دستورچون دنباله یه چیزی که تند نباشه بودم.

Ashpaz گفت...

آره هاله جان می‌شه اگه میکسش کنی‌ می‌شه گواکومله که تو غذای مکزیکی یاد دادم،من دوباره امروز درست کردم خیلی‌ خوشمزست،حتما امتحان کن

Ashpaz گفت...

محسن جان خاصیتی که اواکادو داره هیچوقت خیار نداره،و چون اواکادو خوده به سرعت معمولی‌ هیچ مزه‌ای نداره باید یه طریق مزه دارش کنی‌