۱۳۹۰ خرداد ۵, پنجشنبه

فلافل

خیلی وقت بود که یک کنسرو نخود داشتیم و داشت خاک میخورد،دیروز تصمیم گرفتم با این کنسرو فلافل درست کنم ،خیلی دستور برای فلافل وجود داره من از این دستور استفاده کردم که نتیجش عالی بود .یاد فلکه گازو تو شیراز افتادم،شیرازی ها مطمئنا منظور من رو میفهمند .اگه تو غربت هستید و فلافل دوست دارید حتما امتحان کنید.



مواد لازم 


 کنسرو نخود ۲۵۰ گرم (اگه از نخود تازه استفاده میکنید باید از روز قابل در آب خیس کنید)
سیر ۲ حبه
سیب زمینی ۱ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد متوسط
نان باگت ۲ عدد
شیر ۵ قاشق غذا خوری
زعفران کمی
تخم مرغ ۱ عدد
آرد نخود چی در صورت نیاز
نمک،فلفل قرمز،ادویه مخصوص به صورت دلخواه
روغن
طرز تهیه
پیاز را رانده کنید و آبش رو بگیرد.سیب زمینی را هم رانده کنید.
نخود را در غذا ساز بریزید پیاز و سیب زمینی و سیر و زعفران و نمک و فلفل قرمز را اضافه کنید
 و حدود ۳ تا پالس بدید .با قاشق مواد را مخلوط کنید دوباره چند تا پالس بدید،خیلی لازم نیست له بشه،بستگی به خودتون داره ولی یکم نخود ها زیر دست احساس بشه بهتره.

حدود ۳ ساعت در یخچال بزارید.

نان باگت را با شیر مخلوط کنید
 حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا نان ها نرم بشه،

مواد را از یخچال بیرون بیارید ،تخم مرغ را اضافه کنید،نان باگت ها را فشار بدید که شیر اضافی گرفته بشه و به مواد اضافه کنید.

و کامل مواد را با هم مخلوط کنید. اگه چسبناک بود میتونید آرد نخود چی اضافه کنید بستگی به چسبندگی مواد داره،
من قالب مخصوص فلافل نداشتم ،با قاشق از مواد برداشتم و با دست فرم دادم و در روغن داغ سرخ کردم .از ظرف گود برای سرخ کردن استفاده کنید چون فلافل ها باید در روغن شناور باشه،خیلی خوشمزه بود مخصوصا با سالاد و سس تند حسابی چسبید .

۱۰ نظر:

هانیه گفت...

به به.........اینم یکی از غذاهاییه که باید درست کنم ....نوش جان

لیلا . ع گفت...

به به از این فلافل
ممنون که به سفره اینترنتی سر زدی
شاد باشی

Nasim گفت...

سلام یاسمن جان ، من خیلی وقت بود که نبودم.دوباره برگشتم. من عاشق فلافل هستم حتما دستورت رو امتحان میکنم. مرسی .

لیلا.ع گفت...

عزیزم ممنون که مهمان سفره اینترنتی من بودی شاد باشی

Sajad گفت...

من درست کردم با کنسرو نخود ولی متاسفانه خیلی شل شد و اصلا توی روغن شکلشو حفظ نکرد برای این موضوع چیکار کردید شما؟

Sajad گفت...

من با کنسرو نخود امتحان کردم ولی متاسفانه بیش از حد شل شد و توی روغن شکلشو حفظ نکرد و کاملا از هم جدا شد چیکار باید میکردم؟

Ashpaz گفت...

,aghay sajad ab nokhod ro gerfte bodi age dafey baad kheili narm shod khamir noon ro bishtar ezafe konid v kamtar to shir bekhabonid.

ناشناس گفت...

Salam ,mishe ba gosgkob bekobam mavade felafelo, mamnun

Ashpaz گفت...

bale ba goosht kob ham mishe faghat bayad mavad kamelan leh beshe.age soali bod dar khedmatam

نازنین گفت...

سلام
من اولین بارم بود که فلافل درست میکردم کلی تو اینترنت گشتم و از دستوره شما خوشم اومد مخصوصن که اینکه نوشته بودید اگر در غربت هستید اینو درست کنید
خلاصه اینکه درست کردم و واقعن خوشمزه شد دست گلتون درد نکنه