۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۹, دوشنبه

tiramisu

هفته پیش مسابقه آشپزی که بود من هم در قسمت پیش غذا شرکت کردم هم دسر. پیش غذا رو سالاد یونانی درست کردم ودسر رو تیرامیسو که خیلی خوشمزست،وقتی رفتیم سراغ دسر هیچیش باقی نمونده بود همه رو خورده بودن.
واسه دستور خیلی جاها را چک کردم در آخر این رسپی رو که نوشتم  امتحان کردم ونتیجه هم عالی شد .این دسر ایتالیای هست وهمه جای دنیا طرفداری مخصوص خودشو داره ،طعمش خیلی خاص و خوشمزست.



مواد لازم 
لدی فینگر حدود ۲۴ عدد
پنیر ماساکارپونه ۳۵۰ گرم
خامه فرم گرفته حدود ۲۰۰ گرم
وانیل ۱ قاشق چائی خوری
قهوه ۲قاشق
شکر نصف پیمانه
زرده تخم مرغ ۳عدد
رام ۲ قطره
طرز تهیه 
در یک قابلمه آب بریزید و روی گاز بزارید که جوش بیاد بعد درون یک ظرف دیگه زرده تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و هم بزنید
 ظرف را روی قابلمه آب جوش بزارید (ظرف با آب نباید تماس داشته باشه)شکر را اضافه کنید
 و با هم مخلوط کنید ،
این قسمت خیلی مهمه همینطور باید هم بزنید وانیل را اضافه کنید
 تا کرم رنگ و کش دار بشه.

درون ظرفی قهوه یا اگه هم خواستید نسکافه را با آب ولرم مخلوط کنید
.لدی فینگر ها را در ظرف بچینید و با بروس از قهوه روی لدی فینگر ها بکشید.اگه یکی یکی توی مواد بزنید خیلی نرم میشه بستگی به خودتون و اینکه چجوری می خواید سرو کنید داره.

تخم مرغ را وقتی کش دار شد از روی گاز بر میداریم ومیزاریم که مقداری خنک بشه حدود ۵ دقیقه کافیه،پنیر ماسکارپونه را اضافه میکنیم و با هم مخلوط میکنیم
خیلی آرام و در یک جهت .

در آخر هم خامه زده شده( من خامه را با پودر شکر زدم ) را به مواد اضافه میکنیم

و خیلی آرام مخلوط میکنیم میتونید  ۲ قطره رام اضافه کنید البته در ایران فکر نکنم باشه ولی طعم خیلی خوبی به دسر میده .

من مواد را درون قیف ریختم و روی لدی فینگر ها شکوفه زدم شدم میتونید با قاشق از موادتون روی لدی فینگر ها بریزید وقتی مور را روی لایه اول ریختید دوباره یک لایه لدی فینگر بزارید روش را با برس قهوه بکشید و دوباره یک لایه دیگه از مایه کرم بریزید ،و بزارید تو یخچال حدود ۲۴ ساعت.هرچی بیشتر در یخچال باشه طعم بهتری میگیره.

اگه دسترسی به لدی فینگر ندارید میتونید از بیسکویت یا کیک استفاده کنید اما اگه قطر کیک زیاده یک لایه درست کنید .
اگه پنیر ماسکارپونه ندارید میتونید از پنیر کاله استفاده کنید که نمک پنیرش کمتر هست با ۳ قاشق شیر و یک قاشق شکر مخلوط کنید  .

بعد از یک روز پودر کاکائو رو روی ون بریزد و سرو کنید.من با پودر قند تزئین کردم که متاسفانه آب شد  .مجبور شدم با چنگال و پودر کاکائو تزئین کنم.
یکم دردسر داره ولی خیلی خوشمزست.

۹ نظر:

آذین گفت...

یاسمن جون کی برد ؟

هانیه گفت...

به به...من عاشق تیرامیسو شدم. بس که توی پبجها دیدم. کلی گشتم دنبال لیدی فینگر تا اینترنتی خریدم. حالا از وقتی خریدم...وجدان درد میگیرم که درست کنم بس که خامه و پنیر خامه ای و ... داره!!! دستورای مختلفی هم دیدم. بدون egg، با egg، فقط زرده، موتدم کدوم خوبه، ژولیت جون میگه با زرده....نمی دونم...حالا باید ببینم کی وجدانم اجازه میده !!!
راستی چه مسابقه ای بوده؟ چه خوبه این برنامه ها

شکمو گفت...

kheyli shik shodan mercii

ناشناس گفت...

ملودی

یاسمن جون رام چیه!!!اسم لاتینش یا آلمانیش رو میتونی بگی چیه!!!
مرسی

ناشناس گفت...

یاسمن جون رام چیه!!میشه اسم لاتین یا آلمانیش رو بگی !!
مرسی

Ashpaz گفت...

Salam dost aziz man az kaufland kharidam hame ja daran ba hamin esm rum ghesmat vasayel shirini pacu kenare vanill va baghye mavad ha hatmN peida miloni soal dg bod dar khedmatam.

ناشناس گفت...

سلام یاسمن جون. من خیلی نیست اومدم آلمان.. نمیدونم اینجا خامه باید از کجا تهیه کرد. می شه لطفا راهنماییم کنی؟ خمیر پاف پیستری چطور؟ اینجا گیر میاد؟ اسمشون به آلمانی چیه؟
پیشاپیش ممنون واسه جوابت دوست عزیز.
هدی

ناشناس گفت...

سلام یاسمن جون. من خیلی نیست اومدم آلمان.. نمیدونم اینجا خامه باید از کجا تهیه کرد. می شه لطفا راهنماییم کنی؟ خمیر پاف پیستری چطور؟ اینجا گیر میاد؟ اسمشون به آلمانی چیه؟
پیشاپیش ممنون واسه جوابت دوست عزیز.
هدی

Ashpaz گفت...

salam hoda jan,khameh inja esmesh shlang sahneh hast ke besorate shire yani raghighe ke bayad hatman podre sahnefest bekhari va ba ham zan v podr ghand inghdr bezani ke seft beshe yeki az post ha kamel tozieh dadam amma yadam nameyad kodomesh search koni to blogam ba aks tozieh dadam,khamir puff pastry ham bayad az maghazey turk ha bekhari aks baghlava roshe ,omidvaram komak karde basham soal dg bod dar khedmatam.