۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۶, دوشنبه

طوطی آناناسی


در پست قبلی گفتم که مسابقه ی آشپزی بود و من شرکت کردم ولی من اول نشدم،یک پسری از قزاقستان اول شد،ولی نفر دوم شدن هم بد نیست،من نمیدونستم که مسابقه باید برای تعداد زیاد درست کنم بخاطر همین خیلی از شرکت کننده ها نتونستم دسر من رو بخورم چون تو ظرف هیچی باقی نمونده بود. 
این چند روز کلی سرم شلوغ بود تولد آقای همسر بود و من هم برای افیسش باید که آماده میکردم و هم برای تولدی که تو خونه براش گرفتم باید کیک و غذا آماده میکردم برای آفیس چیزکیک.براونی،وتارت هلو و توت فرنگی درست کردم و برای جشن هم کیک توت فرنگی درست کردم و شام هم لازانیا،سالاد یونانی البته یکم تعغیرش دادم،و دسر هم کاستر با ژله درست کردم  ،این ۲روز ویکند همش داشتم استراحت میکردم.چند تا از عکس ها را میزارم که شما هم ببینید،دستورش هم به تدریج آپ میکنم.
خوب داستان این آنانس از اینجا شروع شد که من این آناناس رو در سایت سفره خونه دیدم و تصمیم گرفتم خودم دست به کار بشم ،من که خودم کلی ذوق کردم ،مخصوصا الان که میوه های خوشمزه هست و میشه در آناناس سروش کرد.شاید خیلی شبیه به طوطی نباشه ولی من خودم کلی دوستش داشتم شما هم امتحان کنید .من که خودم خیلی دوستش داشتم.
مواد لازم

هویج ۱ عدد
آناناس ۱ عدد
کارد تیز
طرز تهیه 
حدود ۴ سانت از سر آناناس را با کارد برش بزنید.
و کاملا برش بزنید.
قسمت بالائی را به وسیله کارد دور تا دورش را ببرید تا حالت گرد شود این قسمت سر طوطی هست که هرچه ظریف تر کار کنید قشنگ تر میشه  .
پوست هویج را گرفته از وسط نصف کرده 
و حالت تاج که بصورت ۷ و۸ هست را برش میزنیم 
وقتی سر آماده شد با کارد برش کوچکی بزنید و تاج را روی سر قرار دهید.میتونید و خلال دندان آن را محکم کنید.
قسمت بدن آنانس را خالی کرده و آناناس هر میتونید به تکه های کوچک تقسیم کنید،و یک خلال دندان را داخل بدنه قرار بدید و سر را روی بدنه قرار دهید.
برای نوک طوطی میتونید از یک تکه گرد هویج استفاده کنید و حالت مورب برش بزنید.

برای چشم من از شکلات استفاده کردم شما میتونید از فلفل سیاه گرد استفاده کنید.

و داخل بدان آنانس را با میوه دلخواه پر کنید.
اینم چند تا عکس از تولد.
میز شام
کیک تولد توت فرنگی بخاطر همین از صورتی استفاده کردم 
اینم شیرنی هایی که برای افیس درست کردن،اینقدر سرم شلوغ بود که یادم رفت از همش عکس تکی بگیرم. 

۴ نظر:

ليلاع گفت...

بسيار با سليقه
ممنون كه مهمان سفره من هستي

هانیه گفت...

خیلی شیک، زیبا و با سلیقه....خسته نباشی واقعا عزیزم...همیشه شادباشین

موسی گفت...

سلام، این طوطی چرا دماغش مثل عقابه ؟
ولی در کل خیلی با سلیقه هستی، مرسی .

راستی خوش به حال محسن که اینهمه شیرینی خوشمزه میخوره :دی

Ashpaz گفت...

merci leila va hanieh jan lotf darid shoma.
doost aziz googel.com is better