۱۳۹۰ خرداد ۳, سه‌شنبه

cannelloni کانلونی

اول از همه روز مادر را به همه مادرهای ایران زمین مخصوصا مامانم  و مادر (شوهرم) و خیلی از مادرهای که میشناسم تبریک میگم.البته من چند وقت پیش یک پست برای روز مادر گذشته بودم ولی امروز به مناسبات روز مادر در ایران باید دوباره تبریک می گفتم .
مدت ها پیش یکی از دوستان وبلاگی درخواست کرده بودن که من بعد از مدت ها وقت کردم که درست کنم ،امیدوارم درست کنی و دوست داشته باشی دوست خوبم.

یکم از کانلونی بگم که بیشتر آشنا بشید :کانلونی نوعی پاستا به شکل گرد و استونی هست که باید به وسیله قیف مواد رو داخل پاستا بریزید میتونید از اسفناج و یا انواع گوشت استفاده کنید وا از پنیر ریکوتا میتونید استفاده کنید وا روی پاستا هری هم سس گوجه هم بشامل میتونید استفاده کنید .حالا مدلی که من درست کردم.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده
قارچ
فلفل دلمه ای قرمز و زرد
کرفس
پیازچه
پنیر گودا
پنیر پارمیزان
پنیر motzarella
پنیر emmentaler
خامه
لیمو
نمک،فلفل و ادویه به میزان لازم
 طرز تهیه
این مواد بخاطر اینکه سلیقه ای هست میتونید کم یا زیاد کنید وایا حتی تغیر دهید به همین دلیل  به صورت دقیق ننوشتم .
اول پیازچه ها را  خرد کردم و درون روغن زیتون تفت دادم ،
گوشت چرخ کرده را اضافه کردم و ادویه هایی که داشتم را اضافه کردم

کرفس را ریز خرد کردم و به گوشت اضافه کردم.
قارچ و فلفل دلمه ای را هم خرد کرده و به مواد اضافه کردم در آخر پودر مخصوص لازانیا را اضافه کردم (اگه شما نداشتید از رب گوجه استفاده کنید ) و مقداری از آب لیموی تازه را اضافه کردم .
وقتی مواد آماده شد زیر گاز را خاموش میکنیم و میزاریم مقداری خنک بشه و مقداری از پنیر ها را رنده کرده و به مواد اضافه میکنیم .
مواد را با میکسر یا حتی همزن برقی له کنید ،
و دورن قیف بریزید ،
ظرفی پیرکس را اماده کنید مقداری خامه ته ظرف بریزید (اینجا خامه ها مثل شیر هستند اگه خامه شما سفت هست از شیر استفاده کنید) .
مواد را به وسیله قیف درون کانلونی ها بریزد

و در ظرف بچینید.(سعی کنید روی هم مثل من نچنید .بهتر هست ازظرف پیرکس مستطیل شکل استفاده کنید و در کنار هم قرار بدید)

در آخر هم مقداری پنیر گودا و پارمیزان و مقداری خامه اضافه میکنیم .

من مقداری آویشن اضافه کردم .سطح ظرف را فویل آلمینیومی بکشید و درون فر با درجه حرارت ۱۸۰ به مدت ۴۵ دقیقه بزارید .(بعد از۲۰ دقیقه فویل را برداشته )و در نهایت میتوانید از قسمت گریل برای برشته شدن سطح کانلونی استفاده کنید.

خیلی خوشمزست تقریبا شبیه لازانیا هست میتونید با هر موادی که دوست دارید کانلونی ها را پر کنید .

۲ نظر:

sara گفت...

mer30 golam

لیلا . ع گفت...

به به باید که خیلی خوشمزه باشه
ممنون که مهمان سفره اینترنتی من شدی
شاد باشی عزیزم