۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۴, چهارشنبه

سالاد یونانی

این سالاد را برای مسابقه آشپزی  قسمت استارترکه دیروز در دانشگاه برگزار شد درست کردم که خیلی مورد استقبال قرار گرفت ،برای تنوع هم شده پیشنهاد میکنم درست کنید،من خودم سالاد اولویه دوست ندارم بخاطراینکه طعم تخم مرغ  را اصلا نمی پسندم  اما این سالاد بخاطرسیر و  شوید خیلی خوشمزه هست.


مواد را شما بستگی به مقداری که می خواهید میتونید کم یا زیاد کنید.
مواد لازم
سیب زمینی ۵ عدد
سینه مرغ آب پز شده ۱ عدد
ماست نصفه لیوان
سس مایونز نصف لیوان
سیر ۲ حبه 
پیازچه ۴ عدد متوسط
نمک و فلفل به میزان لازم
خیار شور به میزان لازم 
سیر و شوید رو بستگی به ذائقه خودتون تنظیم کنید
طرز تهیه
سیب زمینی پخته شده روبه صورت نگینی ریز خرد کردم و با ماست و سس مایونز و سیر و نمک و فلفل قاطی کردم و برای طعم گیری توی یخچال گذاشتم تو این فاصله مرغ پخته شده رو نگینی ریز خرد کردم
و شوید رو ریز خرد کردم و قسمتای سفید پیازچه رو هم ریز خرد کردم و خیار شورا رو خرد کرده و به سیب زمینیا اضافه کردم و خوب هم زدم.

من برای قالب از قالب گل استفاده کردم و با ذرت و هویج تزئین کردم  و با زیتون سیاه و سفید زنبور درست کردم .

و با قالب ماهی که زیرش رو سلفون کشیدم مواد رو ریختم و در سینی که میخاستم برگردوندم و با هویج تزئین کردم.
برای مهمونی خیلی شیک هست مخصوصا که سالاد جدیدی محسوب میشه.
کیفیت پائین عکس ها را به بزرگی خودتون ببخشید

۴ نظر:

مرجان گفت...

چه با سلیقه و خوشکل . مرسی

پگاه گفت...

وای باز یه چیز جدید ، من کی اینا رو درست کنم ؟؟؟؟؟

Ashpaz گفت...

مرجان جان لطف داری عزیزم مرسی
پگاه جان هر کدوم رو هر شب درست کنی میتونی همه رو درست کنی.
من کلی غذا هست کا هنوز تایپ نکردم پس عجله کن که عقب نیفتی :)

gilda گفت...

یاسی جون خیلی قشنگ تزیین کردی