۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۹, دوشنبه

پنکیک بلوبری

هوا که گرم میشه میوه هایی خوشمزه سر و کلشون پیدا میشه ،بلوبری یکی از این میوه هایی هست که در دسر ها و کیک ها  کاربرد زیادی داره.اما من این سری با بلوبری پنکیک درست کردم.پیشنهاد میکنم اگه دسترسی به بلوبری دارید حتما امتحان کنید خیلی خوشمزست.


مواد لازم

آرد ۱.۱/۲ پیمانه
نمک ۱/۴ قاشق چائی خوری
بیکینگ پودر ۱قاشق چائی خوری
شکر ۳ قاشق غذا خوری
شیر ۱.۱/۲ پیمانه
لیمو ۱ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
وانیل ۱ قاشق چائی خوری
پوست لیمو رنده شده ۲ قاشق چائی خوری
کره آب شده ۲ قاشق غذا خوری
بلوبری به میزان لازم
طرز تهیه
اول از همه بگم من ۱پیمانه از همه ی مواد استفاده کردم و ۲تا پنکیک بزرگ شد ،شما بستگی به مقداری که می خواید مواد رو کم یا زیاد کنید.
در یک ظرف آرد،شکر ،

نمک و بیکینگ پودر را مخلوط میکنیم و میزاریم کنار.

در ظرف دیگه شیر و حدوده ۲ قاشق از آب لیمو تازه ای که داشتیم اضافه میکنیم و با هم مخلوط میکنیم.پوست لیمو را هم اضافه میکنیم و حدوده ۵ دقیقه بهش استراحت میدیم.(من پوست لیمو را به مواد خشک اضافه کردم ولی اصلش همینطور هست که نوشتم)
بعد از استراحت تخم مرغ ،وانیل و کره آب شده را اضافه میکنیم و با هم مخلوط میکنیم.

مواد خشکی را که قبلا آماده کرده بودیم را با مواد تر اضافه کرده و با هم مخلوط میکنیم  ،
اگه خیلی سفت شد میتونید شیر اضافه کنید و یا اگه خیلی نرم بود مقداری آرد اضافه کنید.غلظت مواد باید مثل سفیده تخم مرغ باشه نه خیلی شل نه خیلی روان .

و در آخر بلو بری ها را که از قابل شسته به مواد اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم.

درون ماهی تابه تفلون مقداری کمی روغن بریزید
 و مواد رو یا بصورت کوکو یا بصورت کامل بریزید و دو طرف پنکیک رو سرخ کنید ،لازم نیست خیلی روغن بریزید میتونید یک پنبه را چرب کنید و ته ماهی تابه بکشید.

قطر پنکیک هم بستگی به خودتون میتونید کم یا زیاد باشه.
ما با عسل
 و موس سیب و توت فرنگی خوردیم
، صبح روز تعطیل را با طعم خوب بلوبری و آن رنگ بنفش خوشکلش شروع کردیم
البته نمیشه بگی صبح ساعت ۱۱ دیگه نزدیک ظهر هست:)

۵ نظر:

هانیه گفت...

به به، عاشق پنکیکم. اما اینجا متاسفانه بلوبری نیست..خیلی دلم میخواد بدونم چه مزه ایه....باید مثه آلبالو باشه، نه؟

Ashpaz گفت...

هانی جان نه مثل آلبالو نیست وسطش سفید هست برعکس رنگه ظاهرش من وقتی با کورن فلکس میخورم مزه خاصی احساس نمیکنم ولی وقتی پخته میشه یکم مزش ترش میشه هر وقت خواستم بیام ایران حتما برات میارم ،که خودت کامل منظورم رو درک کنی خانمی

ناشناس گفت...

salam .
karetun kheili aali ast . dastetan dard nakone . amma aya abe limu shir ra nemiborre ?
Far.

Ashpaz گفت...

نه عزیزم من امتحان کردم هیچ مشکلی نبود،خیلی هم خوشمزست.

هانیه گفت...

مرسی از لطفت عزیزم...شما بخور بجای ما ;)