۱۳۸۹ مرداد ۴, دوشنبه

کیک میوه ای



تابستون فصل میوه‌های خوشمزست ، و من عاشق میوه‌های این فصلم،هم تنوع داره،هم خشمزن،و هم خوش رنگن.این کیک میوه هم یکی‌ دیگه از کیک‌های خشمزست که میزارم که با میوه‌های این فصل درست کنید.حتما یک بار امتحان کنید،پشیمون نمیشید که هیچ مشتری هم میشید.


مواد لازم:
آرد  250 گرم
بکینگ پودر  1/2 ق چ
نمک  1/2 ق چ
شکر  100 گرم
کره  80 گرم
تخم مرغ 2 عدد
رنده پوست پرتقال  1 ق چ(من بجای پرتقال از2 قطره ازعصارهٔ لیمو استفاده کردم)
وانیل  1 ق چ
شکر ق  1 ق غ (اگه نداشتید میتونید حذفش کنید )
دارچین نصف ق(دلخواه)
میوه های دلخواه ریز شده  (من از هلو ،شلیل وcurrants استفاده کردم)
طرز تهیه:
شکر و کره و با همزن برای 3-5 دقیقه بزنید تا کرم رنگ بشه...تخم مرغ ها رو دونه رونه اضافه کنید و هم بزنید.هرچی‌ بیشتر بزنید بوی تخم مرغ بیشتر از بین میره..
رنده پوست پرتقال یا عصارهٔ لیمو/ وانیل/ شکر قهوه ای  و دارچین رو هم به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید...
آرد/ ب پ / و نمک را مخلوط کنید و کم کم به مواد بالا اضافه کنید تا یه خمیر شل مانند براتون درست شه...چسب چسبی خواهد بود, اشکال نداره !!!
دستاتونو کمی چرب کنید و خمیر و به دو قسمت تقسیم کنید و بزارید لای کاغذ روغنی و صاف کنید و بزارید تو فریزر یه 15 دقیقه ای بمونه...

در این حین میوه ها رو ریز کنید و قالبتونو چرب کنید و کمی آرد بپاشید...فر رو هم روی 180 سانتی گراد گرم کنید...بعد یه لایه از خمیر و ته قالب باز کنید....میوه ها رو بریزید روش ...

خمیر بعدی و به اندازه های گردو گلوله گلوله کنید و روی میوه ها با فاصله قرار بدید...من روش رو کنجد ریختم خیلی‌ خوشمزه می‌شه. 
توی فر برای 30-40 دقیقه بپزید...من 2 دقیقه اخر هم قسمت بالای فری رو روشن کردم.

تا گرم هست با یه لیوان چای نوش جان کنید

۳ نظر:

ناشناس گفت...

vay yasi joonam kojaei ke vase ma ham dorost koni :D

mahi گفت...

ba salam va khaste nabashid va ba tashakor az in pag.bebakhshid dar cake mivaei mavaad ke dakhelefrizer bash faghat dar hade khonak shodan bashd?ib meveye shabihe angore yaghote ast che nam darad va koja mitavanam peyda konam.ba tashakor az zamathaei ke motehamel mishid

Ashpaz گفت...

ماهی عزیز،مرسی از کامنت ،بله فقط در حدی که خنک شود.این میوه یوهانس بری johannasberry تو آلمان مشهوره که در آخر تابستان زیاد هست مزه ترش مانند داره شما از هر میوه ای که دوست داشتید میتوبید استفاده کنید.