۱۳۹۱ مرداد ۲۰, جمعه

نودل چینی سبک من

سلام ،خیلی وقت اینجا پست نزاشتم اما سعی میکنم از این به بعد فعالیت خودم رو بیشتر کنم .من سعی کردم در  این مدت همه کامنت دوستان رو جواب بدم اما اگه بازم کم کاری یا کوتاهی شده معذرت امیدوارم از این به بعد فعال تر از قبل باشم .

این دستور دقیقا مال یک سال قبل هست اما این واقعا خوشمزست اگه شما هم به غذای چینی علاقه دارید  و طعم سویا سس رو هم میپسندید پس شک نکنید و دست به کار بشید.


مواد لازم

نودل سبزیجات ۲ بسته (میتونید از نودل با طعم مرغ هم استفاده کنید )
کدو یک عدد بزرگ
جوانه گندم ۱ شیشه کنسرو (من تازه نداشتم اگه تازه دارید ۱ پیمانه استفاده کنید )
هویج ۲ عدد
سینه مرغ ۱ عدد 
گوجه فرنگی ۲ عدد
تره  فرنگی
سویا سس .فلفل 

طرز تهیه

مرغ را مربع شکل خرد کرده.تره فرنگی را  هم خرد کنید و همراه  با مرغ و مقداری کره تفت دهید.

کدو را حلقه حلقه کرده و هویج ها را هم رنده کرده و به بقیه مواد اضافه میکنیم. 

نودل ها را در قابلمه که آب در حال جوشیدن است اضافه میکنید،و میتوانید ادویه داخل نودل را هم اضافه کنید،بستگی به زائقه خودتون میتونید ادویه ها را کم یا زیاد کنید.
گوجه هارا ۱ دقیقه در آب جوش انداخته بلافاصله در آب سرد تا پوست گوجه به راحتی کنده شود.گوجه را ساطوری میکنیم و به بقیه مواد اضافه میکنیم .
وقتی مواد را مقداری تفت دادید در پایان جوانه گندم را اضافه کنید.
نودل ها را بعد از حدود ۳تا ۵ دقیقه آب کشی کنید (در کشور های آسیای شرقی نودل ها را آب کشی  ولی من ترجیح میدم این سبک نودل درست کنم که شبیه اسپاگتی هست اما کم کالری و خوشمزه تر )

و بقیه  مواد را اضافه میکنم و مقداری سویا  سس اضافه میکنیم. (سویا سس کار نمک رو انجام میده پس نمک اضافه نکنید).
 خیلی راحت و خوش طعم.
اگه گیاه خوار هستید مرغ رو حذف کنید و یک غذای خوشمزه گیاهی میل کنید.

۴ نظر:

Roz گفت...

یاسمن عزیزم ؛ خیلی خوشحالم که دوباره فعال شدی خوشگل خانوم :)

Ashpaz گفت...

مرسی عزیزم تو همیشه لطف داری عزیزم.

Arefeh گفت...

وایییییی یاسمن جون . دلم برای دستپختت تنگ شده بود . خوشحالم دوباره فعال شدی گلم .

Ashpaz گفت...

مرسی عارفه جان لطف داری عزیزم.