۱۳۸۹ مرداد ۲, شنبه

کیک ریواس

همینطور که بهتون قول دادم این دستوری که میگم برای اینه که با سفیده تخم مرغ‌های که از قبل داشتید میتونید این کیک خوشمزه را درست کنید.
این کیک که می‌خوام بگم شیاد تا بخونید تعجب کنید بگید ریواس ولی‌ تعجب نکنید این کیک واقعا خوشمزست،یکی‌ از کیک های مهم آلمان محسوب می‌شه و خیلی‌ هم پر طرفدار ،اگه هنوز ریواس هست این کیک رو حتما درست کنید پشیمون نمیشید.








مواد لازم:

 ریواس4۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
کره۱۲۵ گرم
شکر۱۰۰ گرم
آرد۱۰۰ گرم
نشاسته ذرت۱۰۰ گرم
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
شیر۸ قاشق غذا خوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
نمک۱/۲ قاشق چایخوری


شکر۱۶۰ گرم
وانیل مقداری
نمک کمی‌



طرز تهیه:

 ابتدا ۱ قالب کمربندی ۲۶ سانتیمتر را چرب کرده آرد پاشی می‌کنیم.
ریواس‌ها را شسته , سر و تهش رو می‌زنیم و مکعبی خرد می‌کنیم.
سفید و زرده را جدا می‌کنیم.
کره و شکر را با همزن می‌زنیم تا سبک شود ...بعد دانه دانه زرده‌ها را اضافه کرده همراه وانیل و هم می‌زنیم تا کاملا مخلوط بشن.
مواد خشک را با هم مخلوط کرده و ۳ بار الک می‌کنیم. بعد به ترتیب چند قاشق از مواد خشک و ۱ قاشق شیر اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا همه آرد و شیر تمام بشن و مایه کیک حاضر بشه. (مایه کیک کمی‌ غلیظه)
با کمک پالت مایه کیک رو توی قالب پخش کرده روشو صاف می‌کنیم و ریواس‌های خرد شده را روش پخش می‌کنیم و در فر ۱۷۰ درجه از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه میپزیم...
در همین حین سفیده‌ها را با ۱۶۰ گرم شکر و نمک و وانیل با همزن می‌زنیم تا رویه مرنگی آماده بشه.


یه نکتهٔ مهم در مورد مرنگ بگم مرنگ با سفیده تخم مرغ درست می‌شه و اگه یکم زرده تخم مرغ بریزه خراب می‌شه و سفت نمیشه پس خیلی‌ مواظب باشید،باید انقدر بزنید که سفت بشه اگه دوست دارید میتونید حدود ۲ یا ۳ قطره طمع دهنده مثلا لیمو اضافه کنید که طمع لیمو بگیر.
بعد از ۳۰ دقیقه کیک را از فر میاریم بیرون مرنگ را روش پخش می‌کنیم... میتونیم با پشت قاشق شکل بدهیم یا مثل من توی قیف با سر قیف شکوفه ریخته و روش مدل بزنید. به مدت ۲۵ دقیقه دیگر در فر میذاریم...
با نوک چاقو یا خلال دندان امتحان کنید که از پختنش خاطر جمع بشید...
اگر از مرنگ خوشتون نمیاد میتونید رویه مرنگی هم حذف کنید...


هیچ نظری موجود نیست: