۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

سمبوسه

این سمبوسه با ابتکار خودم درست کردم ،تلفیق سبک عربی با طعم ایتالیایی،نتیجه عالی شد. مخصوصا اگه گیاه خوار هستید این غذا مخصوص شماست،خیلی راحته وسریع آماده میشه



مواد لازم


سیب زمینی آب پز  ۲ عدد بزرگ
جعفری حدوده ۵۰۰ گرم
نمک و فلفل به میزان دلخواه
زرشک به دلخواه مقداری
پنیر پارمیزان ۳ قاشق

طرز تهیه
جعفری ها رو بشورید ودرون مخلوط کن بریزید
 و چند ثانیه مخلوط کنید ،سیب زمینی ها را پوست کنده و بقییه مواد را به جعفری درونه مخلوط کن اضافه کنید
.پارمیزان خودش یکم شور هست خیلی نمک اضافه نکنید.مواد را با هم مخلوط کنید.مایه که به دست میاد بخاطر سیب زمینی ها حالت کش دار هست .

 وقتی مایه آماده شود باید مواد رو روی نون بریزید،من این نون ها را از مغازه عرب ها خریدم نون ها به این شکل هستن و به صورت گرد می پیچن اما ما در ایران از سبک مثلث شکل استفاده میکنیم .

اگر نون به این شک دارید نوک تیز نان باید به سمت بالا باشه مایه را به هر مقدار خواستید  در قسمت پائین نان میزریم
و کناره های نان را به سمته داخل میبریم
 و می پیچیم.

وقتی همه نان ها را آماده کردید
 درون روغن داغ سرخ کنید،من از سرخ کن استفاده کردم خیلی راحت تره ،بعد حتمان روی دستمال    آشپز خانه بزارید که روغنش گرفته بشه.ولی در کل غذای چربی هست.

با سس چیلی خیلی خوشمزست.  

۷ نظر:

neg گفت...

cheghad khoshmaze benazar miad:D hatman dorost mikonam,merciiii:)

موسی گفت...

پس بگو ، ابتکار خودت بوده که اینهمه خوشمزه بود .
ولی خودمونیما گوشت نداشت :دی

ساناز گفت...

یاسمن جون سلام.
صفحه ات رو اتفاقی از لای پیغامهای پیج غذاهای شمالی رو فیس بوک پیدا کردم و خیلی باهاش حال کردم.ممنون که تجربیات خوشمزه ات رو با ما تقسیم می کنی.
هرجا که هستی سلامت و شاد و پر از ایده های درخشان باشی.

ساناز

محبوبه گفت...

سلام
به نظر خیلی خوشمزه میاد و چرب. من از خمیر Puff pastry استفاده میکنم و میذارمش توی فر. به نظرم هلسی تر باشه.
ببخشید که دخالت کردم :)

Ashpaz گفت...

are mahbobeh jon motmanen khob mishe azizam.merci az nazaret khanomi

Lili گفت...

میشه برام بنویسین نونی که استفاده کردین چیه؟ توی نونهای عربی من پیتا رو میشناسم و همچنین میدونم که عربها از خمیر فیلو هم زیاد استفاده میکنن. اگه ممکنه برام بنویسین. ممنون

Ashpaz گفت...

لیلی عزیزم این نون ها مخصوص سمبوسه هست راستش اسمشو رو دقیقه نمیدونم من از روی شکلش خریدم اگه مغازه عرب ها پیدا نکردی مغازه ترک ها هم دارن،یکی از دوستان با خمیر فیلو استفاده کرده بود اما چند لایه دورش بپیچ ،حتی تو فر هم میتونی بزاری.
سوال دیگه باشه دار خدمتم.