۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

Red Velvet Cake Roll


این رولت خوشمزه رو به یاد مامانم که تولدش بود درست کردم.
خیلی‌ راحت و در عین حال خوشمزست.


مواد لازم


تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۳/۴ پیمانه
روغن ۱ قاشق
بوتر میلک  butter milk۲ قاشق
سرکه ۱قاشق
نمک ۱/۲ قاشق چایی خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق
پودر کاکائو ۲ قاشق
آرد ۳/۴ پیمانه
مواد فیللینگ
خامه  ۲۰۰ گرم
پنیر خامه ی ۱۰۰ گرم
پودر قند ۵۰ گرم
رام ۱ قطره
رنگ قرمز خوراکی نصف قاشق چای خوری
کسانی‌ که دسترسی به بوتر میلک ندران می‌تونن از دوغی که نمک نداره دوغ ساده بدون چربی‌ و نمک استفاده کنن.
طرز تهیه
سینی فر که مقداری لبه داشته باشه  را کاغذ روغنی بندازید.

فر‌ را در درجه حرارت ۱۸۰ روشن کنید
تخم مرغ را یکی‌ یکی‌ درون ظرف با هم زن می‌زنیم ،حدود ۵دقیقه بزنید،بعد شکر اضافه کنید مقداری هم می‌زنیم که حالت کش دار بشه ،روغن هم اضافه می‌کنیم و کاملا مخلوط می‌کنیم.

بعد بوتر میلک،سرکه، وانیل و رنگ قرمز اضافه کنیم من از رنگ ویلتون اضافه کردم بستگی به خودتون مقدارش رو کم یا زیاد کنید اگه کم اضافه کنید صورتی‌ می‌شه ولی‌ از اسم این رولت هم معلومه باید رنگش قرمز باشه پس تا آنجا که رنگ مورد نظرتون نرسیدید رنگ اضافه کنید،

و حدود ۲ دقیقه با هم مخلوط کنید تا رنگ کاملا مخلوط بشه.
مواد خشک رو به موادمون الک و با هم مخلوط کنید و با بقیه مواد مخلوط می کنیم.

موادمون رو درون سینی فر می‌ریزیم و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر‌ میزاریم.
یک  پارچه ی نخی تمیز پهن می‌کنیم و مقداری پودر قند روش می‌ریزیم و کیک آماده شده را روی آن بر میگردانیم و آروم کاغذ روغنی رو جدا می‌کنیم،و با همون پارچه رولش می‌کنیم.

روش‌های زیادی برای رول کردن وجود داره بعضی‌‌ها با فویل این کارو انجام میدان ولی‌ من از این روش استفاده می‌کنم و خیلی‌ راحته و مشکلی‌ نیست.

حدود ۱ ساعت درون یخچال میزاریم.تا این مدت می‌تونیم خامه و پنیر و پودر قند رو با هم مخلوط می‌کنیم برای فیلینگ رولتمون،حتا میتونید یک ردیف میوه مورد نظرتون رو بذارید.
بعد از یک ساعت دوباره رولتمون رو باز می‌کنیم مواد فیلینگمن رو اضافه می‌کنیم
 و دوباره رول می‌کنیم و درون یخچال میزاریم اگه یک روز بمونه خیلی‌ خوشمزه می‌شه اگه هم طاقت ندارین مثل ما ۳ یا ۴ ساعت بعد با پودر قند تزئین و میل کنید.

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

be nazar man aslan shik nist taze kami hale adamo be ham mizaneh kheili bad saligheh dorost kardin

Ashpaz گفت...

دوست عزیز نظر شما هم محترم من مصر نیستم که همه هم عقیده من باشن.مرسی‌

آرزو گفت...

وای من اینو خیلی دوست داشتم حتمآ درستش می کنم
خیلی ممنون از مهربانی شما

Ashpaz گفت...

omidvaram doost dashte bashi arezoo jan.

Nasim گفت...

چقدر خوشگل شده یاسمن جان! دستت درد نکنه. تولد مامانت مبارک عزیزم. باورت میشه وقتی خوندم گریم گرفت! آخه منم از مامانم دورم! اما به قول تو دلهامون به هم نزدیکه! ایشالا همه مامان ها سالم و سلامت باشن. شاد باشی عزیزم.

Ashpaz گفت...

مرسی‌ نسیم جان لطف داری عزیزم،دوری خیلی‌ سخته مخصوصا که تو شادی‌ها از هم دور باشیم

ناشناس گفت...

خانومی میشه به جای رام یک جایگزیندیگه معرفی کنین؟ کلا همه رد ولوتها رام دارن یا فقط این رولت؟
دستتون درد نکنه من رولت زیاد درست میکنم حتما این رو هم امتحان میکنم

ناشناس گفت...

یاسمن جان بسیار زیبا و حتما هم خوشمزه.دستت درد نکنه و تولد مادر عزیزت هم مبارک باشه.امیدوارم همیشه سایشون بالای سرت باشه عزیزم

لیلا.ع گفت...

چه جالب منم این هفته کیک قرمز درست کردم یا
Red Velvet
اگه دوست داشتی از مال سفره من هم بچش اینم لینکش
http://www.sofreyeinterneti.com/ولنتاین-و-عشق-بمقدار-کافی/
تولدت مادرتون مبارک اشکم رو دراوردی منم این رو زهای خاص خیلی یاد مادرم که ازم دور میکنم
شاد باشی

Ashpaz گفت...

دوست عزیز رام یک طعم دهندست که معمولا الکل داره و برای مواردی که خامه و پنیر یا همون چیز فراستینگ میخوایم درست کنیم از رام استفاده می‌کنن برای طعم بهتر.اگه دوست داری میتونی‌ حذف کنی‌ یا بجاش از طعم دهنده‌های دیگه مثل لیمو استفاده کنی‌ ،عکس رام رو میتونی‌ اینجا ببینی‌
http://2.bp.blogspot.com/-x3aUTYA3kEI/TVPATMEL1_I/AAAAAAAACYA/Guu1-dcknew/s1600/cake2.jpg

لیلا.ع گفت...

ممنون دوست من که مهمان سفره اینترنتی من شدی
شاد باشی

شکمو گفت...

عالی شده دوستم تولد مامانتم مبارک باشه