۱۳۸۹ اسفند ۹, دوشنبه

کیک شکلاتی


من همه نوع کیکی رو نمیپسندم چون خیلی‌ اهل کیک و شیرینی‌ نیستم اما کیک شکلاتی یه چیز دیگه هست،واقعاً نتونستم جلوی خودم رو بگیرم و نخورم.حتما امتحان کنید خیلی‌ راحت و خوشمزست.
این کیک رو من از آذین جان از آشپزی مدرن یاد گرفتم،واقعا محشر بود ،از درست کردنش پشیمون نمیشید.
متاسفانه از مراحلش یادم رفت عکس بگیرم ولی‌ خیلی‌ راحته مطمئناً به مشکلی‌ بر نمی خورید.


مواد لازم
آرد 1/2پیمانه

پودر کاکائو 3/4 پیمانه ( حدود175 گرم)

تخم مرغ 3 عدد

شیر 1/4پیمانه (550میلی گرم )
کره  1/2پیمانه
شکر 1/4 پیمانه
وانیل  يك قاشق چايخوری
بیکینگ پودر  یک قاشق مرباخوری سر پر

طرز تهیه

تخم مرغ ها یکی یکی داخل ظرفی شکسته و آن را خوب هم بزنید سپس وانیل شکر و را اضافه کرده هم بزنید تا حل شود

 بعد کره را اضافه کرده و تا یک دقیقه خوب به هم بزنید بعد شیر و اضافه کنید و خوب هم بزنید بعد از آن آرد و پودر 

کاکائو بیکینگ پودر رو که قبلا با هم مخلوط کردیم را کم کم اضافه کرده خوب مخلوط کنید تا یکنواخت بشه . سپس مواد را 

داخل قالبی که که از قبل چرب کردید میرزیم و میذاریم داخل فر با دمای 150  درجه سانتیگراد بمدت 45 دقیقه بپزه.


چند نکته بگم
من قالبم برای این میزان بزرگ بود و خیلی‌ زودتر از ۴۵ دقیقه آماده شد،سعی‌ کنید از قالب متوسط استفاده کنید.
من در آخر روی کیکم سس شکلات ریختم که دستورش رو میتونید اینجا ببینید.

۵ نظر:

neg گفت...

vaaaaaaaaaaay che khoshmazeee.dastet dard nakoneee:Xxx hatman dorost mikonam:)

neg گفت...

vaaaaaaaaaaay che khoshmazeee.dastet dard nakoneee:Xxx hatman dorost mikonam:)

هانیه گفت...

خوشمزه به نظر میاد...ممنون. می تونم لینکتون کنم؟

elmira گفت...

kheili kheili khob ghose daram .keikam dar nayumad ye be ebarati nemishe khordesh!!!!mishe lotfan begid manzooretoon az peymane chie??man az ye livane motavaset estefade kardam

Ashpaz گفت...

چرا المیرا جان من پیمانه از لیوان دسته دار استفاده کردم،قالبت رو چرب کردی؟آرد هم ریختی؟من خودم از این دستور استفاده کردم هرکی هم درست کرده راضی بوده
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=189044731127451&set=a.179955675369690.39189.179952332036691&pid=494284&id=179952332036691
اگه فیس بوک دری این لینک رو چک کن من از همین دستور استفاده کردم مشکلی نداشت.
اگه سوالی بود در خدمتم