۱۳۸۹ بهمن ۲۱, پنجشنبه

کیک ژله ای


این روز‌ها همه در تب و تاب روز ولنتاین هستن که چکار کنن امسال متفاوت تر از سال قبل باشه یادش بخیر تو ایران که بودیم روز ولنتاین چه حالی‌ داشت،حالا شاید یکی‌ بخواید این وسط برای عشقش یه کیک یا شیرینی‌ خوشمزه درست کنه من این رو بهش پیشنهاد می‌کنم خیلی‌ خوشمزست و خیلی‌ راحته.البته امروز هم در حال انجام یه پروژه جدید واسه ولنتاین هستم که زود زود آپ می‌کنم که شما هم بتونید درست کنید.


مواد لازم
کیک اسفنجی (یا هر کیک که مثل کیک اسفنجی باشهمیتونید از سوپری محل تهیه کنید)
خامه فرم گرفته ۳ پیمانه
پنیر خامه‌ای ۱۵۰ گرم
رام ۲ قطره(می‌دونم شاید ایران نباشه بجاش هر طعم دهنده‌ای که دوست دارید استفاده کنید)
پودرژلاتین ۲۵ گرم
پودر ژله طعم دل‌ خواه ترجیحا توت فرنگی‌ ۱ بسته
پودر قند نصف پیمانه
کمپوت گیلاس یا توت فرنگی‌ تازه
طرز تهیه
کیک اسفنجی رو ته قالب کمربندی پهن کنید بهتره قالب مربع شکل باشه.
خامه را که فرم گرفته با پنیر وپودر قند اضافه می‌کنیم و مخلوط کنید و ۲ قطره رام یا هر طعم دهنده ی دیگه که دوست دارید اضافه کنید.

روی کیک‌ها یک لایه خامه میکشیم
 میوه دلخواه یا کمپوت من از کمپوت گیلاس استفاده کردم روی خامه روکش می‌کنیم.

میذاریم در یخچال حدود ۱ ساعت بعد ژلاتین را با ۱ قاشق آب سرد مخلوط کرده و به روش بن ماری آن را آب می‌کنیم میتونید از میکروفر هم برای آب کردن استفاده کنید،بعد با ۱ بسته پودر ژله که مقدار آب سردش رو به نصف پیمانه تغییر دادیم اضافه می‌کنیم و خیلی‌ آروم روی سطح خامه می‌ریزیم یک لایه می‌ریزیم و میذاریم در یخچال که ببنده بعد یک لایه دیگه اضافه می‌کنیم.

این کار یه مقدار سخته و حوصله می‌خواد میتونید از یک روش دیگه هم استفاد کنید ژله در یخچال بذارید یک مقدار خودش رو بگیر مثل سفیده تخم مرغ بشه بعد خیلی‌ آروم به مودامون اضافه کنیم.

میذاریم درون یخچال که کاملا بنده،در نهایت میتونید با قالب شکل قلب بزنید یا برش مربع شکل بزنید.
برای مهمونی و جشن خیلی‌ قشنگ می‌شه ،امتحان کنید پشیمون نمیشید.


۲ نظر:

Nasim گفت...

مرسی یاسمن جان خیلی خوشگل شده! اگه وقت کنم حتما درست میکنم.

Lazypotato آشپزی ساده و سریع گفت...

alieeeeee!merci