۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

کیک پروانه

چند روز پیش تولد یه دختر کوچولوی ناز بود و من تصمیم گرفتم براش کیک درست کنم ،خودم که خیلی‌ خوشم اومد البته کسی‌ از کار خودش تعریف نمی‌کنه ولی‌ خوب وقتی‌ بردم همه خوششون اومد.درست کردنش خیلی‌ راحته حتما امتحان کنید سخت نیست.
نقاشی من افتضاحه شما به بزرگواری خودتون ببخشید فقط می‌خواستم که شما بهتر متوجه بشید .



مواد لازم
یک کیک گرد حالا بستگی به مهمون‌ها میتونید کوچیک یا بزرگ استفاده کنید من از کیک گرد اسفنجی آماده استفاده کردم
خامه زده شده
رنگ ویلتون
شربت
ماسوره شماره 21 یا  2010 و47
موز یا گردو برای فیلینگ
طرز تهیه
اول کیکمون رو به وسیله ی‌ خلال دندون ویا سنجاق به ۴ قسمت تقسیم کنید

بعد اون رو از وسعت نصف می‌کنیم.

بعد از کنار آن به صورت اریپ برش بزنید و قسمت گرد را پشت هم کرده و قسمت برش زده را کنار قسمت نیم دایره قرار میدهیم.

کیک‌ها را که از وسعت نصف کرده مقداری شربت بزنید و خامه و موز یا گردو هرکدوم که بیشتر دوست دارید بریزید و کل پروانه را خامه کشی‌ کنید و روش رو سلفون بکشید و درون یخچال به مدت ۱ شب نگه دارید.


اگه دونه‌های کیکتون مشخص شد اشکال نداره چون تزئین می‌شه و روی اون کاملا محو می‌شه.
هروقت می خواید کیک تولد درست کنید از ۲ روز قبلش باید دست به کار بشید مخصوصا اگه درست کردن کیک هم به عهده ی خودتون باشه.
خامه را می‌زنیم و هر رنگی‌ که دوست داشتیم اضافه می‌کنیم من چون واسه یه دختر کوچولی ناز درست می‌کردم از رنگ صورتی‌ استفاده کردم یک خلال دندون رو توی رنگ قرمز کردم و به خامه اضافه کردم.بعد با این ماسورخی که میبیند همه پروانه رو شکوفه زدم.
برای بدنش با ماسوره ی شماره 2010 یا اگه این رو ندارید 21 استفاده کردم یک مقدار از کیک را روی قسمت وسط گذشتم و با خامه قهوه‌ای و ماسوره 47 روکش کردم و شاخکش رو هم از فوندانت استفاده کردم.
شما از من خیلی‌ خوش سلیقه ترهستید مطمئناً میتونید بهتر از من تزئین کنید خیلی‌ راحت .

نکته
اگه موقع برش اشتباه کردید نگران نباشید وقتی‌ کنار هم قرار بدید مطمئناً میتونید باهم هماهنگش کنید .
راستی‌ این کلیپ رو ببینید که اگه احیانا با توضیحات من متوجه نشدید (من همیش انشاهامو مامانم برام مینوشت حالا بین خودمون باشه ولی‌ نه سر و زبون نوشتن دارم نه انشام خوبه آخه خیلی‌ از دوستان هستن که از نوشتنشن مشخص که چقدر خوش زبونن)بهر حال اینم لینک کمکی‌.
امیدوارم درست کنید مخصوصا واسه دختر کوچولو‌ها البته چند وقت دیگه هم کیک واسه پسر کوچولوی ناز می‌خوام درست کنم که زود میام اینجا میزارم.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

salam
che khanume khosh salighe ei hastid shoma.mamnoon az dastooretoon.

Nasim گفت...

عالی شده خیلی خوشگل شده یاسمن جان ممنون از توضیحات اتفاقا من دارم ایده جم میکنم واسه تولد دخترم کیک درست کنم خرداد ۱ سالش میشه خیلی ذوق دارم یه کیک خوشگل واسش درست کنم. مرسی عزیزم.

ناشناس گفت...

Salam Yasaman jan
kole bloget mofid va delpazire
Dankeschoen
Reza aus Dortmund