۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

مافین رنگین کمان

بعد از مدتها اومدم ،دلم تنگ شده بود برای اینجا،بعد از سفر مالزی تصمیم گرفتیم تعطیلات ژانویه بریم ایران و حدود ۲۰ روز ایران بودیم و هیچ فرصتی نداشتم که بخوام آشپزی کنم ،حتا فرصت استراحت هم نداشتم فقط از این خونه مهمون بودیم می‌رفتیم خونه یکی‌ دیگه از اقوام ،آرشیو کارهامو گشتم این مافین رو پیدا کردم که خیلی‌ وقت بود درست کرده بودم ولی‌
نذاشته بودم.



مواد لازم

تخم مرغ ۲ عدد
روغن مایع۱/۲ پیمانه
شیر ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر /۲ قاشق چای خوری
شکر ۱/۲ پیمانه
وانیل ۱ قاشق چای خوری
پوست لیمو ۱ قاشق چای خوری یا ۱قطره عصاره لیمو
کنجد به صورت دلخواه
آرد ۱ پیمانه و ۲/۳ پیمانه
شکلات چیپسی نصف پیمانه
نمک نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه


مافین رو که قبلا اینجا یاد داده بودم،بعد هر کدوم از آنهارا در در کاسه‌های جدا گانه ریختم و یک تکه خلال دندون رو زدم تو رنگ ویلتون و به مواد هر کاسه اضافه کردم و مخلوط کردم
بعد  کاغذ مافین گذشتم و از هرکدوم از مواد یک قاشق از مرکز کاغذ ریختم و مواد بعدی رو روی باقی‌ مواد ریختم

و گذاشتم توی فر‌ درجه حرارت ۱۲۰ به مدت ۱۵ دقیقه
اینم یک نما از بیرون

بعد که آماده شده میذاریم خنک بشه و روش رو با خامه زده شده  تزئین می‌کنیم
 اینم نمای میانی

خیلی‌ راحت و در عین حال خوشکله

۱ نظر:

لیلا.ع گفت...

وای خیلی خوش رنگه
خیلی خوشگله دلم باز شد
ممنون