۱۳۸۹ دی ۲۸, سه‌شنبه

chicken strips

بعد از یک هفته سرما خوردگی دوباره اومدم ،دلم برای اینجا تنگ شده بود،چند روز پیش خسته از این هم سوپ و آش خوردن تصمیم گرفتم چیکن استریپس بخورم البته نه اینکه تو روغن سرخ کنم نه به یک روش راحت و در عین حال خوشمزه همراه با سٔس خردل وعسل اصلا شاید بگید وای این چه سسی؟! ولی‌ حالا میگین چه‌جوری دستورش رو بخونید متوجه میشید که چقدر راحت و خوشمزست


مواد لازم

butter milk یا شیر معمولی‌ ۱ پیمانه
سینه مرغ ۲ عدد
کورن فلکس و دانه غلات ۱ پیمانه
مایونز ۱/۲ پیمانه
سٔس خردل ۱قاشق
عسل ۳ قاشق
نمک و فلفل و پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه

سینه مرغ را برش باریک و بلند می‌زنیم
 و درون ظرف گود شیر رو بهش اضافه می‌کنیم مقداری هم فلفل و پودر سیر اضافه می‌کنیم و حدود ۳۰ دقیقه میذاریم درون یخچال.

درون مخلوط کن کورن فلکس و همراه با دانه غلات مخلوط می‌کنیم که ریز و خرد بشه.

بعد از ۳۰ دقیقه مرغ هارو از شیر بیرون میاریم و درون دانه‌های ریز شده می غلتانیم
و روی سینی فر قرار میدیم این کار را تا آخر انجام میدیم اگه اسپری روغن داشتیم که روی مرغ ها اسپری می‌کنیم در غیر این صورت با قاشق مقدار کمی‌ روغن روی مرغ‌ها می‌ریزیم
 و درن فر‌ ۱۵۰ درجه به مدت ۱۰ تا۱۵ دقیقه قرار میدیم.حواستون باشه مرغ‌ها نسوزن یا بیشتر از حد تو فر نباشن که سفت بشن برای من ۱۰ دقیقه کافی‌ بود.

من سیب زمینی طعم دار هم درست کردم به این صورت که سیب زمینی‌‌ها رو برش زدم و با مقداری گیشینیز و روغن زیتون مخلوط کردم و بعد از ۲ ساعت که تو مایه بود اونهارو روی سینی فر‌ چیدم و گذاشتم که درون فر با مرغ‌ها بپزن.

تا موقعی که مرغ‌ها تو فر هستن شما سٔس رو آماده کنید مایونز و خردل رو با هم مخلوط می‌کنیم تا موقعی‌ که حالت مایع بشه و در آخر هم عسل رو مخلوط می‌کنیم و هم می‌زنیم.

مرغ هارو با سٔس سرو می‌کنیم خیلی‌ خوشمزست مطمئنم از درست کردنش پشیمون نمیشید.

۴ نظر:

Nasim گفت...

سلام خیلی وبلاگ خوشگل و خوشمزه ای داری. مرسی از مطالب مفیدت. خوشحال میشم بهم سر بزنی. این مرغ ها هم واقعا خوشگل و خوردنی شدن مرسی.

Nasim گفت...

من لینکت کردم یاسمن جان.

ناشناس گفت...

سلام خانم با سلیقه من امروز ناهار این غذا رو درس کردم عالی شد.به جای دانه ی غلات از جوی پرک استفاده کردم و فلفل سیاه را نیم کوب استفاده کردم ترکیبشون عالی شد. مرسی

ناشناس گفت...

salam khanoomi khaste nabashi mishe lotf koni manzoreto az corn flax va danehaye ghalat begi k chiya tosh hast man faghat jo parak mibinam merci