۱۳۸۹ دی ۳۰, پنجشنبه

ژله ۲لایه


فکر کنم دوستانی که بلاگ من رو میخونن بدونن که من خیلی‌ اهل شیرینی‌ و دسر نیستم ،شاید بتونم بگم اصلا اهل خوردن این چیزا نیستم فقط عاشق درست کردنم،ولی‌ این دسر خیلی‌ متفاوت و خوشمزست در عین حال خیلی‌ هم راحته،اصلا من خیلی‌ اهل درست کردن غذای سخت نیست چون وقتی‌ میبینم واسه پخت غذا کلی‌ زحمت می‌کشم و غذا در عرض ۱۰ دقیقه تموم می‌شه حسابی‌ حالم گرفته می‌شه،این دسر رو حتما امتحان کنید حتا برای مهمونی‌‌ها میتونید تو ظرف‌های کوچیک درست کنید و روی میز برای سرو بذارید خیلی‌ راحت و خوشمزست.


مواد لازم


پودر ژله توت فرنگی‌ ۱بسته
کمپوت آناناس
موز
خامه ترش
طرز تهیه
۱لیوان آب جوش رو با ۱ بسته پودر ژله مخلوط می‌کنیم و روی بخار آب میگیریم که کاملا دانه‌های ژلاتین آب بشه.

آناناس هارو درون میکسر خرد می‌کنیم

،موز‌ها هم بهتره که رسیده باشه که بتونید به راحتی‌ با پشت چنگال له کنید.

۱پیمانه آناناس و ۱پیمانه موز رو به ژله اضافه می‌کنیم من ۳ قاشق از آب آناناس رو هم اضافه کردم.

یک لایه درون ظرفمون می‌ریزیم میذاریم درون یخچال که روی سطحش یکم سفت بشه اگه هم می خواین زودتر سفت بشه بذارید تو فریزر البته من پیشنهاد نمیکنم.
بعد خامه ترش را روی سطح ژلها می‌ریزیم و آروم یک لایه دیگه از ژلها را اضافه می‌کنیم.
نکته ی‌ خوشمزی این ژله همین خامه ترش هست که با آناناس و موز یک ترکیب مناسب و ملایم که نه خیلی‌ شیرین باشه رو به وجود میاره که واقعاً محشره،

پس زود دست به کار بشین تا خودتون متوجه بشید من چی می گم.

۹ نظر:

ناشناس گفت...

خیلی عالی بود
فقط من اصلا نمی دونم خامه ترش چی هست
ممنون می شم راهنماییم کنید

Ashpaz گفت...

خامه ترش همون هست sour creamاگه ایران هستید میتونید از ترکیب خامه با ماست ترش خودتون تهیه کنید،خیلی‌ خوشمزست حتما امتحان کنید،پشیمون نمیشید

Nasim گفت...

مرسی یاسمن جان حتما امتحان میکنم.

ناشناس گفت...

یاسمن جان فیسبوک پیداتون نیست اگر خواستید به اینجاهم سر بزنید خوشحال میشیم :)
http://www.facebook.com/pages/ashpzy-mdrn/179952332036691?v=wall#!/pages/ashpzy-mdrn/179952332036691?v=wall

somaye.neysi گفت...

سلام .عالی بود درست کردم

A Chef From Persia گفت...

aziizam khili havas barangizeh man delam khastttttttttttttttt

A Chef From Persia گفت...

aziizam khili havas barangizeh man delam khastttttttttttttttt

ناشناس گفت...

merciii aziiizam fogholadast

ناشناس گفت...

سلام من میخواستم ژله را بسازم، اما مشکل ژلاتین است که پروتین خوک دارد. لطف نموده رهنمایی ام کنید.