۱۳۸۹ آبان ۱۸, سه‌شنبه

کیک گیلاس



قبلا گفت بودم که یه مجله آشپزی به زبان آلمانی‌ گرفتم اما چون تصمیم گرفته بودم فعلا کیک و شیرینی‌ درست کردن رو تعطیل کنم مجله هم داشت خاک میخورد اما بعد از مدتها دوباره قرار شد که مهمون داشته باشیم منم از فرصت استفاده کردم و رفتم سراغ مجله خاک خورده و به این نتیجه رسیدم که کیک گیلاس استفاده درست کنم اولین بار بود این کیک را امتحان می‌کردم نتیجه عالی شد ،همون موقع نصف بیشتر کیک تموم شد بقیه هم به دست آقای همسر یک لقمه شد و من هم که کلا با شیرینی‌ جات اصلا حال نمیکنم اما این کیک یک چیز دیگه هست ،مطمئن باشید از درست کردن و خوردنش پشیمون نمیشید .بریم سراغ درست کردن این کیک خوشمزه.

مواد لازم


۴۵۰ گرم کمپوت گیلاس
۱ پاکت پودینگ وانیلی
۱پیمانه شکر
۴۰۰میلی لیتر شیر
۳۰۰ گرم کره یا مارگارین
۴عدد تخم مرغ
۳۰۰ گرم آرد
۲۵ گرم بیکینگ پودر
۱۰۰ گرم شکلات رنده شده
۲قاشق نشاسته ذرت
۱قاشق عسل


طرز تهیه
اول از همه مواد رو آماده کنید و روی میز بذرید این کار باعث می‌شه که در موقعی‌ تهیه کیک راحت تر عمل کنید،
فر را روی درجه حرارت ۱۸۰ روشن می‌کنیم.
اول از همه یک پاکت پودینگ را با ۴۰۰ میلی‌ لیتر شیر سرد مخلوط می‌کنیم و میذاریم روی گاز ،اگه دستور پودینگ رو از روی دستور خودش بخونید مقدار شیر بیشتره ولی‌ ما میخوایم این پودینگ سفت باشه بخاطر همین شیر کمتر استفاده می‌کنیم.وقتی‌ که کاملا غلیظ شد میذاریم که کامل خنک بشه من که همیشه میزارم تو بالکن که زود خنک می‌شه،

حالا میریم سراغ بقیه دستور شکر و کره را باهم کاملا مخلوط می‌کنیم
تخم مرغ‌ها را یکی‌ یکی‌ اضافه می‌کنیم منظورم اینه که یکی‌ از تخم مرغ ها را اضافه می‌کنیم کامل مخلوط می‌کنیم بعد یکی‌ دیگه اضافه می‌کنیم.

آرد و بیکینگ پودررا مخلوط می‌کنیم و به مواد اضافه می‌کنیم و با همزن هم می‌زنیم که کاملا مخلوط بشه .
 اگه شکلات رنده آماده دارید که از همون اضافه کنید اگه نه شکلات رو با کارد حالت نازک برش بزنید و مواد اضافه می‌کنیم و با همزن خامش هم می‌زنیم و مخلوط می‌کنیم.

در قالب کمربندی ۲۶cm کاغذ روغنی میندازیم یا اگه مطمئنید از کنار قالبتون نشتی نداره با روغن چرب و آرد پاشی کنید.

مواد این کیک سفت هست مواد را می‌ریزیم و سطحش رو صاف کنید.حالا پودینگ که خنک شده را درون قیف بریزید سر قیف را درون کیک فشار میدیم
و درون کیک قالب می‌زنیم بستگی به خودتون میتونید همه ی‌ جای کیک همچین کاری کنید یا فقط دور تا دور کیک.

کیک را درون فر‌ میذاریم به مدت ۶۰ دقیقه در فر هم باز نکنید تا پف کیک نخوابه.

تا موقعی‌ که کیک داره آماده می‌شه میریم سراغ گیلاس ها.
درون یک ظرف آب کمپوت گیلاس می‌ریزیم ۱ قاشق عسل می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم
،۲ قاشق نشاسته را با ۱ قاشق آب مخلوط می‌کنیم
 و با بقیه مواد اضافه می‌کنیم و همینطور با ویسک هم می‌زنیم تا غلیظ بشه وقتی‌ مقداری غلیظ شد بقیه گیلاس هارو اضافه می‌کنیم و زیر گاز را خامش می‌کنیم.


وقتی‌ کیک آماده شد حدود ۱۵ دقیقه بعد سس گیلاس را روی سطحش می‌ریزیم.

میتونید از پودینگ روی سطحش بریزید و تزئین کنید من به دلیل اینکه قیف یک بار مصرف نداشتم و قبلش هم قیف را شسته  بودم تنبلی اجازه نداد تزئین کنم بجای اون سس را طوری ریختم که از کنار کیک بریزه و خودش یک مدلی شد،
وقتی‌ برش میزنید پودینگ‌ها در کیک مشخص هست متاسفانه من از برش کیک  عکس ندارم ولی‌ عکس مجله را میزارم شاید متوجه بشید.


۱ نظر:

Haleh گفت...

vaay dastet dar nakone khanum gol
hatman dorost mikonam, bande ham aghaye hamsare shekamooei daram ke asheghe shirinie.:D