۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

حمص

بنظر من یکی از خوشمزه ترین پیش غذا های عربی همین حمص هست.درست کردنش خیلی راحته دیروز برای بار دوم درست کردم فکر کردم اینجا پست گذشتم اما نبود ،و چون مهمون هایی که داشتم عربی بودن دوست داشتم از فرهنگ اونا هم غذا روی میز باشه ,این پست ها حکم دفترچه یادداشت برای من داره که هروقت بخوام بیام اینجا و از دستورش استفاده کنم.



مواد لازم

کنسرو نخود ۲ عدد
آب لیموی تازه ۱/۴ پیمانه
سیر تازه خرد شده ۱ یا ۲ عدد (بستگی به سلیقه خودتون میتونید کم یا زیاد کنی)
ارده ۱/۲ پیمانه
روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری
نمک به میزان لازم
آب به میزان لازم
دورچین
نان و روغن برای سرخ کردن به میزان لازم
طرز تهیه
اول از همه ۴ تا از نخود ها را برای تزئین کنار بزارید.همه مواد رو درون غذا ساز بریزد و مخلوط کنید ،تا وقتی که کاملا مخلوط بهم مخلوط بشه اگه سفت بود مقداری آب اضافه کنید.

درون ظرف بریزید و با فلفل قرمز و روغن زیتون و اون نخود های که از قبل کنار گذشته بودید تزئین کنید.
من نون عربی رو به شکل مثلث برش زدم و در روغن داغ سرخ کردم،و کنار ظرفم گذاشتم خیلی خوشمزه و راحت.

برای ماه رمضان هم خیلی مقوی و خوشمزست.


۲ نظر:

gilda گفت...

به به یاسی جون چه زیبا شده .... من تا به حال نه درست کردم و نه خوردم :))
اتفاقا منیژه جون هم درست کرده بود ، ولی جالبه که خیلی با این فرق داره
البته همین مواد هست ...باید یک بار امتحانش کنم

هانیه گفت...

ای کدبانو...خسته نباشی عزیزم...دستت درد نکنه...منم بالاخره موفق به تیستش شدم