۱۳۹۰ مرداد ۱۲, چهارشنبه

حلوای ارده خرما

خوب ماه رمضان چند روزی هست که شروع شده،روزای بلند و گرم کار روزه دار هارو سخت کرده اما با یک غذا و شیرینی جات خوب میشه انرژی تحلیل رفته رو دوباره برگردوند.این حلوا یکی از همون منبع های انرژی هست که مامانم زحمت درست کردنش رو کشیده و متاسفانه من دیر رسیدم و نتونستم کامل از مراحلش عکس بگیرم اما خیلی سخت نیست میتونید خیلی راحت درست کنید.

ایشالا طاعات و عبادت همه روزه دار ها قبول بشه.

 مواد لازم
خرما۱ کیلو
ارده ۱ پیمانه
گردو به میزان لازم هرچی بیشتر بهتر

طرز تهیه
خرما را هسته گرفته ورز میدهیم(میتونیم از غذا ساز هم استفاده کنیم)  درون قابلمه  میریزیم و روی گاز میزاریم با حرارت خیلی ملایم مرتب ورز میدهم تا نرم شود بعد ارده را کم کم اضافه میکنیم و ورز میدهیم تا آنجایی که ارده تمام شود.
همینطور ورز میدهیم تا کاملا خرما و ارده کاملا با هم مخلوط شود تا آنجائکه  به روغن بیفتد.
وقتی به این مرحله رسیدیم از روی حرارت بر میداریم و گردو خرد کرده و اضافه میکنیم و با هم مخلوط میکنیم..

در این مرحله بستگی به سلیقه خودتون میتونید به صورت گرد در بیارید و درون کنجد بغلتانید و در ظرف قرار دهید یا مثل ما درون ظرف پهن کنید و به شکل لوزی برش بزنید و کنجد را روی همه حلوا بریزید.

این حلوا خیلی انرژی زا و خوشمزست.
برای ماه رمضان شیرینی خیلی مقوی و خوشمزه ای هست.دست مامان گلم هم بخاطر درست کردن این حلوا درد نکنه خیلی خوشمزه بود.
با یک فنجان چای بلوبری خیلی میچسبه مخصوصأ که اینجا هوا خیلی گرم نیست.

۴ نظر:

gilda گفت...

دست درد نکنه یاسی جون ، من اینجور چیزها رو با چای خیلی دوست دارم

gilda گفت...

دست درد نکنه یاسی جون ، من اینجور چیزها رو با چای خیلی دوست دارم

هانیه گفت...

مرسی عزیزم.امروز حلوای هویج درست کردم...فردا ایشالا اینو امتحان می کنم.دست مامان گلتم درد نکنه.....راستی بازم بلوبری!!!!!!!!! پای بلوبری، کیک بلوبری، دسر بلوبری، اسموتی بلوبری، چای بلویری!!!!!!!! من باید دستم به این بلوبری برسه

لیلا . ع گفت...

یاسمن جان
منم با نظر شما در مورد مادر بزرگها موافقم ممنون که مهمان سفره من بودی
در ضمن این دستوری که دادید عالیه شاد باشی