۱۳۸۹ اسفند ۲۴, سه‌شنبه

لوز نارگیل

خوب اگه می خواید برای عید شیرینی خانگی درست کنید،الان دیگه وقتشه ، میدونم کاری خونه خیلی زیاد هست و شاید وقت نکنید اما این شیرینی خیلی راحت و خوشمزست ، و خیلی وقت گیر نیست، این شیرینی رو آقای همسر درست کرد،که خیلی خوشمزه شد بود امتحان  کنید پشیمون نمی شید.


مواد لازم:
شربت قوام آمده  يك چهارم پيمانه 
پودر نارگيل  2 پيمانه 
پودر پسته براي تزيين  به ميزان لازم
مواد لازم براي تهيه شربت:
شكر  نصف پيمانه (75گرم) 
آب  يك چهارم پيمانه (50گرم)


طرز تهیه:
شکر و آب را با هم مخلوط میکنیم
و میزاریم روی گاز که مخلوط بشه  و قوام بیاد،
وقتی قوام اومد گاز را خاموش میکنیم و میزاریم که خنک بشه ،وقتی خنک شود با همزن برقی میزنیم تا سفید بشه .
وقتی سفید شد پودر نارگیل را اضافه میکنیم  
و ورز میدیم که کاملا با هم مخلوط بشه 
و حالت خمیری شکل پیدا کنه.


اگه پودر نارگیل شما خیلی ریز نیست از مخلوط کن میتونید استفاده کنید.


در یک ظرف پیرکس مربع شکل  یا هر ظرفی که مربع شکل باشه خمیر را پهن میکنیم من از ظرف فلزی که داشتیم  استفاده کردم
 وقتی خمیر را پهن کردیم پودر پسته را روی سطحش میریزیم  
و با کارد برش میزنیم و میزاریم تو یخچال تا خودش رو بگیره .
بعد از ۱۴ ساعت میتونید به ظرف مورد نظرتون انتقال بدید.
با ورز دادن نارگیل حالت روغنی شکل به خودش میگیره ،اگه این اتفاق نیفتاد مقدار کمی شربت بیشتر اضافه کنید و ورز بدهید.
امیدوارم سال خوبی در کنار خانواده داشته باشید.

۸ نظر:

ناشناس گفت...

salam ,man ham dorost kardam amma kami seft shode .. narm bayad basheh na??

Ashpaz گفت...

خوش حالم که درست کردی،وقتی میبوریش نرمه ولی وقتی میره تو یخچال سفت میشه مال منم سفته ولی طعمش عالی

mahshid گفت...

سلامممم

وبلاگتون رو خیلی دوست دارم .. اگر اجازه بدید از امروز از خوانندگان همیشگی وبلاگتون باشممممم

سینا از اتاوا گفت...

من عاشق لوز هستم ، حتما درست میکنم، خیلی خوشمزه ست .
دستتون دارد نکنه

سینا از اتاوا گفت...

من عاشق لوز هستم ، حتما درست میکنم، خیلی خوشمزه ست .
دستتون دارد نکنه

امیر گفت...

سلام ممنون از سایت خوبتون
شما شیرینی نخودچی رو نمیدونید چطوری بیاد درست کرد؟ عید نزدیکه و وقت شیرینیهای عیده .
ممنون میشم کمکم کنید

Ashpaz گفت...

امیر خان حتما وقت کنم شیرنی نخود چی رو درست میکنم راستش امسال خیلی سرم شلوغه نهایت میتونید ایمیل خودتون رو بدید من رسپی رو براتون ایمیل کنم.

Bita گفت...

salam,bebkhshid ghavam omdan yani chi?yani chejory mishe,mamnon misham behem begin merci
Bita