۱۳۹۲ آذر ۵, سه‌شنبه

بلوبری پنکیک

به جرات بگم این یکی از بهترین دستورهای پنکیکی هست که امتحان کردم و مشتری دائمش شدم خیلی خیلی خوشمزه و راحته،مخصوصا آخر هفته ها که صبح ها میشه تا دیر وقت خوابید بعد با یک صبحانه عالی و خوشمزه آخر هفته رو شروع کرد در کنار خانواده ،مطمنم بچه ها خیلی دوست داران.


مواد لازم :

شیر ۳/۴ پیمانه
سرکه سفید ۲ ق غ
ارد ۱ پیمانه 
شکر۲ ق غ*
 بکینگ پودر ۱ 
جوش شیرین ۱/۲ 
نمک ۱/۲ * ق غ
تخم مرغ ۱ عدد
کره آب شده ۲  ق غ
*بلوبری به دلخواه ۱۰۰ گرم 
*من از شکر رژیمی و ویتامینه  استفاده میکنم شما اگه مشکل با شکر دارد میتونید حذفش کنید.
*نمک رو میتونید بستگی به میزان دلخواه کم کنید یا استفاده نکنید.

طرز تهیه :
در یک کاسه شیر و سرکه را مخلوط کنید و حدود ۵ دقیقه بزارید در همان حالت بمونه ،بصورت عامیانه شیر حالت بریده میشه .

در یک کاسه بزرگ تر مواد خشک شامل ارد،شکر،بکینگ پودر،جوش شیرین و نمک رو با هم مخلوط کنید .

بعد از حدود ۵دقیقه تخم مرغ و
کره آب شده (میتونید داخل مایکرویو آب کنید یا رو گاز فقط باید آب شده باشه )رو به شیر و سرکه اضافه و با ویسک هم بزنید 

 ،بعد به مواد خشک اضافه میکنیم و هم میزنم تا کاملا موادمان یکسان بشه.و در نهایت بلوبری را اضافه میکنیم .

ماهیتابه  تفلون رو از قبل روی گاز گرم میکنیم،اگه اسپری روغن داشتید که کار راحته در غیر اینصورت یک پنبه را با روغن آغشته کنید و قبل از اینکه مواد رو بریزید ماهیتابه رو مقداری چرب کنید  .و بستگی به سلیقه خودتون اندازه ۳ ق غ رو میزیریزم و هر دو طرف رو سرخ میکنیم .

باید این کار را سریع انجام بدید اگه شعله گاز زیاد باشه پنکیک ها میسوزن .
من عاشق بلوبری هستم یک رنگ وحس خیلی خوبی بهم میده طعمش هم فوق العاده هست ،اگه دوست نداشتید بلوبری رو با مواد مخلوط کنید میتونید جداگانه کنار پنکیک استفاده کنید.
با کره وسیروپ (syrup)خیلی خوشمزست .

هیچ نظری موجود نیست: