۱۳۹۱ فروردین ۳۱, پنجشنبه

کیک با تزئین میوه

خیلی وقت بود میخواستم بیام اینجا اما این مدت اینقدر سرم شلوغ بود که وقت غذا درست کردن هم نداشتم  ،خدا رو شکر کارها تا اینجا به خوبی پیش رفت امیدوارم بقیه کارها هم به خوبی پیش بره.

این کیک رو چند وقت پیش برای یکی از دوستانم درست کردم  شما میتونید به سلیقه خودتون تزئین کنید.


مواد لازم


۲۵۰ گرم کره
۲۵۰ گرم شکر
۱ ق غ وانیل
۴ عدد تخم مرغ
۵۰۰ گرم ارد
۱ غ ق بکینگ پودر
۳۲۵ میلی لیتر شیر(برای کیک و برای آماده کردن پودینگ)
۲ ق غ پودر کاکائو
۱۵۰ میلی لیتر خامه
۱ پاکت پودینگ وانیلی (اینجا این پودر را آماده  میتونیم تهیه کنیم اما اگه جایی هستید که دسترسی نداره میتونید از پودر کاستر استفاده کنید )
من از ۲۰۰ گرم توت فرنگی استفاده کردم همراه با کمپوت نارنگی و کیوی شما از هر میوه ای که دوست داشته باشید میتونید استفاده کنید
۱ پاکت roter Tortenguss  (در ایران میتونید از ژله توت فرنگی استفاده کنید در غیر این صورت از ژلاتین و آب سیب و رنگ قرمز استفاده کنید)
طرز تهیه
فر را در درجه حرارت ۲۰۰ سانتیگراد روشن کنید. قالب ۲۶ سانتی را آماده و کف ظرف را کاغذ روغنی بندازید.
کره و شکر و وانیل را با همزن بزنید تا حالت کش دار و سفید بشه
 تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید  و همزن بزنید (نکته ای که همیشه گفتم و در کیفیت کیک خیلی موثر هست )

ارد و بکینگ پودر را الک کرده و به مواد اضافه و مخلوط کنید
و در نهایت ۱۲۵ میلی لیتر (توجه کنید حدود ۵۰ میلی لیتر را نگاه دارید ) شیر را اضافه کنید.
حدوده ۵ قاشق از مواد را به کاکائو اضافه کنید ۵۰ گرم شیر از اضافه کنید و با هم مخلوط کنید  و بقیه مواد ساده را درون قالب بریزید،مواد کاکوئی شده را هم به مواد ساده اضافه کنید و با قاشق به حالت دورانی مخلوط کنید.
و حدود ۶۰ دقیقه در فر قرار دهید اما بعد از ۳۰ دقیقه کیک را با یک چنگال چک کنید.
کیک وقتی آماده شد روی توری برگردونید و اجازه بدیدی که خنک شود.
حالا میریم سراغ پودینگ درست کردن
 ۱پاکت پودینگ را با ۱۵۰ میلی لیتر شیرو خامه (اینجا خامه ها بصورت شیر و مایع ای هست  ) میتونید خامه را حذف کنید ولی طعم پودینگ رو بهتر میکنه خنک مخلوط کنید و روی گاز با حرارت ملایم هم بزنید تا سفت شود .(اگه خواستید از پودر کاستر استفاده کنید از ۲ قاشق پودر استفاده کنید  )

کیک را بصورت یک دست در بیارید
پستی بلندی های کیک را بگیرید و بصورت یک دست در بیارید که کیک صاف و یک دستی داشته باشید.
کیک را در قالب کمربندی قرار دهید.
 پودینگ آماده شده را روی مواد بریزد

و توت فرنگی ها و میوه های دلخواه رو روی پودینگ قرار دهید.
بنا به سلیقه خودتون  از میوه های مختلف استفاده کنید اما من چون توت فرنگی کم داشتم از میوه های دیگه استفاده کردم اما چون ژله من رنگش قرمز بود رنگ میوه های دیگه رو هم تحت تاثیر قرار داد بهتره که از میوه های قرمز استفاده کنید یا اگه از میوه های دیگه استفاده میکنید از ژله ساده مثل هلو یا زرد الو استفاده کنید.
پودر ژله را بنا به دستور خودش آماده کنید اگه از پودر های مخصوص روی کیک استفاده میکنید همان موقع که درست کردید روی مواد بریزید اما اگه از ژله معمولی استفاده میکنید اجازه بدهید خنک و سفت شده و حالت سفیده تخم مرغ بگیرد و بعد به روی کیک اضافه کنید.

حداقل ۱ ساعت در یخچال بزارید تا کیک خنک شود البته اگه ۱ شبانه روز در یخچال نگه داری کنید و فرداش سرو بشه بهتره.
اگه سوالی بود در خدمتم این کیک رو میشه بجای کیک اسفنجی هم استفاده کنید بافت سفت و خوبی داره.
هر تکه از این کیک به طور متوسط ۴۸۵ کالری داره :) ورزش یادتون نره.

۲ نظر:

شکمو گفت...

به به دلم اب شد

ناشناس گفت...

سلام
من تو یکی از پست ها دیدم شما هم رنگ ویلتون استفاده کردین
من هم ساکن المان هستم میشه بگین چطور میتونم این رنگ ها رو تهیه کنم؟
در واقع من نه تو روه و نه مارکتکاف و هیچ فروشگاه دیگه ای ندیدم
ممنون میشم راهنماییم کنید
رعنا